  • Data: 2004-09-29 22:18:28
    Temat: Re: Czym jest ścieżka rowerowa?
    Od: JaromirD <r...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

    G-elek wrote:

    > Sa dwa rodzaje oznaczen dogowych tyczacych sie sciezek rowerowych
    > 1.rower na niebieskim tle sciezka dla rowerow czyli wydzielony obszar
    > drogi przeznaczony dla ruchu rowerow
    > 2. rower na niebieskim tle z pieszym, czyli mozeodbywac sie ruch rowerow
    > i pieszych przyczym rowerzysta musi zachowac szczegolna ostroznosc
    > opisane w KD

    Rozumiem, że tyczy się to znaków. A co ze ścieżkami wyodrębnionymi z
    chodnika jedynie za pomocą białej linii na tymże chodniku?
    Czy uprawnione jest następujce rozumowanie: skoro znak w pkt. 1 różni się od
    znaku w pkt. 2, to można przyjąć, że znak w pkt. 1 oznacza drogę TYLKO dla
    rowerów, tzn. ani piesi ani samochody nie mogą się po niej poruszać (w
    przeciwieństwie do drogi oznaczonej jak w pkt. 2)? I czy jeśli powyższe
    jest prawdziwe - zakaz ruchu samochodów i pieszych - to również parkowanie?

    >Co do zatrzymywania sie samochodow na na sciezce rowerowej to nie wiem
    >jak to sie ma do siebie, a sam nie zastalem takiej sytuacji

    W "realu"? To zapraszam do Krakowa.

    >jednak lepiej takie sciezki by wygladaly bedac czescia jezdni [brak
    >ruchu pieszych,  to mi sie podobalo w Berlinie :) ]

    W Bremie są częścią chodnika i dosłownie nikt po nich nie chodzi (ani też
    nikt nie jeździ po części dla pieszych). Nie mówiąc już o parkowaniu.

    Dzięki

    JaromirD

    --
    Odpisując zmień "q" na "o"