  • Data: 2007-03-26 13:24:46
    Temat: Re: Czy to jest SPAM?
    Od: ajt <a...@u...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Anna Bekus napisał(a):
    > Witam,
    > czy wysłanie prośby o zgodę na przesłanie informacji o proponowanej
    > usłudze jest zgodne z prawem?
    > Tzn. czy mogę wziąć adresy z np. Panoramy Firm, nie przypadkowe adresy
    > ale adresy pewnej grupy zawodowej do której kieruję ofertę, i na te
    > adresy wysłać prośbę o wyrażenie zgody na przesłanie informacji o
    > proponowanej przeze mnie usłudze? I jeśli ktoś wyrazi zgodę to
    > przesłać mu ofertę. Nie wiem czy to coś zmienia, ale dodam, że usługa
    > w wersji podstawowej jest bezpłatna.

    Ja odpowiem w ten sposób: zdarzają się początkujące w internecie firmy,
    które nieświadomie roześlą swoją ofertę do potencjalnych odbiorców.
    Trudno, jeśli to w ogóle przejdzie przez filtr antyspamowy i to
    przeczytam to skasuję i już. Jeśli jednak widzę prośbę o zgodę na
    przesłanie oferty, zwykle jeszcze popartą paragrafami, to mniej więcej
    tak jakbym czytał "wiemy, że rozsyłając spam robimy źle i wielu
    odbiorców nie będzie zachwyconych, ale mamy was w d. bo prosząc o zgodę
    obchodzimy ustawę i g. nam zrobicie". Jeśli więc zależy Ci na dobrym
    wizerunku swojej firmy to nie korzystaj z takiego sposobu reklamy :)
    A jeśli już skorzystasz, to musisz się liczyć z tym, że Twój adres może
    trafić do wielu filtrów antyspamowych, czego skutkiem mogą być problemy
    z docieraniem poczty od Ciebie do rżnych odbiorców, także tych, z
    którymi na razie bez przeszkód korespondujesz.
    Andrzej
    http://album.radom.pl