eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoCzy sprzedawcom tak wolno ? (płatność kartą vs płatność gotówką - różnica w cenie) › Re: Czy sprzedawcom tak wolno ? (płatność kartą vs płatność gotówką - różnica w cenie)
  • Data: 2024-07-15 22:48:56
    Temat: Re: Czy sprzedawcom tak wolno ? (płatność kartą vs płatność gotówką - różnica w cenie)
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 15.07.2024 o 18:42, J.F pisze:

    > podobno takie prawo w EU
    > https://europa.eu/youreurope/business/finance-fundin
    g/making-receiving-payments/electronic-cash-payments
    /index_pl.htm
    > A skoro taka ustawa, to ja nie wiem - może na Policję zgłosic :-)

    I do pogotowia gazowego. Też bez sensu, ale bedzie wesoło.

    > Ale juz tu piszą
    > https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/prawa-ogolne/ko
    szt-formy-platnosci/
    > "Za skorzystanie z określonej formy płatności przedsiębiorcy nie wolno
    > żądać od konsumenta opłaty przewyższającej koszty poniesione z tego
    > tytułu przez przedsiębiorcę."
    > Podstawa - art 383^1 KC

    Tylko to inna ustawa normuje.

    > I co - działało?
    >
    > Bo bank równie dobrze może odpowiedzieć, że nie naliczył klientowi
    > żadnej opłaty w związku z płaceniem kartą, więc czego klient chce :-P

    Ale ja z bankiem mam umowę, że będę miał darmowe płatności. Co mnie
    obchodzi, kto to nalicza. To niech wpiszą w TOP, ze oni nie naliczają.

    > Które być może nie są tak publicznie dostępne.

    Sądzę, że są.

    > i tu się włącza kwestia dowodowa, bo pewnie opłaty oficjalnie nie ma
    To ktoś pójdzie i kupi jabłko.

    --
    (~) Robert Tomasik