    From: "pmlb" <b...@d...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy sędzia tak może
    Date: Sun, 18 Apr 2010 01:43:51 +0100

    > To by się w Polsce nie sprawdziło - za duże przyzwolenie na pracę na
    > czarno (co jest spowodowane tym, że największym złodziejem jest ZUS).

    To prawda, ale przyzwolenie na prace "na czarno" bierze sie z braku
    zasilkow.
    W UK socjal jest bardzo rozbudowany i przez to nikimo sie nie oplaca
    pracowac "na czarno", bo w razie zlapania delikwenta pobierajacego np.
    zasilek dla bezrobotnego - podciaga sie to pod przestepstwo kryminalne.
    Osoba traci prawo do zasilku. A w pewnych sytuacjach moze "otrzec" sie o
    wiezienie.
    Co nie zmienia faktu, ze takich osob jest dosc sporo.
    Dalej powoduje to brak ukrywania przez alimenciarza miejsca zamieszkania czy
    zatrudnienia.
    Ale wlasnie zasilek wymusza na pracodawcach placenie czesto wyzszych stawek
    niz wynosi minimalna (w UK min imalna jest "swieta" placa ponizej minimum
    moze byc scigana jako przestepstwo karne zwane zniewoleniem).
    Ilosc zasilkow w UK takiej matce jak z tego przypadku zapenia godne warunki
    zycia, nawet jak by niepracowala a 100% czasu poswiecala dziecku. lacznie z
    mieszkaniem socjalnym(!).
    Dlatego w UK nie ma pojecia biedy w takim znaczeniu jak w Polsce. W UK bieda
    jest wowczas jak ktos nie moze sobie kupic najnowszego modelu konsoli do
    gier czy 42" TV HD:) (dotyczy bezrobotnych).