eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoCzy rozdział SZACHÓW na męskie i kobiece to seksizm który powinien być JUŻ (prawnie) niedozwolony? › Re: Czy rozdział SZACHÓW na męskie i kobiece to seksizm który powinien być JUŻ (prawnie) niedozwolony?
  • Data: 2021-06-22 01:47:55
    Temat: Re: Czy rozdział SZACHÓW na męskie i kobiece to seksizm który powinien być JUŻ (prawnie) niedozwolony?
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2021-06-21, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Uważam, że to bardzo celne spostrzeżenie. Za mało prawdopodobne uważam,
    > by sparwność fizyczna miała jakikolwiek wynik w szachach. Można by sie
    > zastanowić, czy nie ma jeszcze innych tego typu konkurencji. Po za tym
    > jest masa konkurencji uzależnionych od indywidualnych cech zawodnika
    > (przykładowo skok wzwyż), w których przecież nie wprowadza się podziału
    > na grupy wzrostowe.

    Pogóglałem i rzecz wydaje się wyglądać tak: Na samej górze
    współzawodnictwa, w 2-ch najbardziej prestiżowych Grandmaster i
    International Master, nie ma podziału. Podział jest niżej i jako powód
    podaje się, że dużo mniej kobiet niż mężczyzn garnie się do szachów.
    Jeśli by zrobić zawody mieszane, to wygrywaliby praktycznie zawsze
    mężczyżni co wynikałoby nie z różnic intelektualnych, a z liczby chętnych
    zawodników obu płci. Więc aby nie zniechęcać kobiet do samej gry,
    utrzymuje się ten podział.

    --
    Marcin