    From: "kuba " <j...@W...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy policja ma racje?
    Date: Tue, 3 Jun 2008 16:09:31 +0000 (UTC)

    Tristan <n...@s...pl> napisał(a):

    > W odpowiedzi na pismo z piątek 30 maj 2008 18:46
    > (autor kuba
    > publikowane na pl.soc.prawo,
    > wasz znak: <g1pb0i$s2h$1@inews.gazeta.pl>):

    > No wiesz, dość śliskie rozumowanie... A znaleziony telefon? Co z nim? Skoro
    > został porzucony, zagraża bezpieczeństwu. Więc osoba znajdująca go
    > utylizuje i usuwa niebezpieczeństwo.

    To nie jest śliskie rozumowanie, tak ci tylko napisałem, żebyś się odczepił.
    Kiedy się czyta prawo, trzeba się wykazać odrobiną zdrowego rozsądku,
    natomiast ty chcąc zgłaszać zgubienie torby foliowej niestety się nie wykazałeś.
    Prawo piszą tylko ludzie, więc oczywiście zdarzają się sytuacje, że kiedy się
    je czyta w oderwaniu od kontekstu systemowego i celu w jakim zostało
    ustanowione, to może prowadzić do sytuacji absurdalnych (które albo nigdy nie
    znajdują swojego finału przez organami stosującymi prawo [bo nikt nie jest na
    tyle upierdliwy, żeby się z tym tam pchać], albo są niwelowane w drodze wykładni).
    Jeśli chcesz czytać prawo w ten sposób, żeby utrudniać sobie i innym życie, to
    mogę tylko polecić, żebyś swoją filozofię uskuteczniał na tej grupie, a nie
    pakował się w poważne sprawy.

    kuba