  • Data: 2008-11-18 21:14:29
    Temat: Re: Czy po śmierci rodzica, środki na jego koncie przepadają?
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> szukaj wiadomości tego autora

    W wiadomości news:gfv86f$cil$1@inews.gazeta.pl Maverick
    <k...@N...pl> pisze:

    > Jotte - ty bedziesz wiedzial - jak to jest z kwota wolna - tzn jest pewna
    > kwota ktora bank powinien udostepnic z konta (np na koszty pogrzebu itd) -
    > gdzie to jest okreslone i w jakiej wysokosci? Czy cos pomylilem i takich
    > przepisow nie ma?
    Przeceniasz mnie - nic o takim przepisie nie wiem.
    Może przysługiwać zasiłek pogrzebowy z ZUSu (coś między 4 a 5k).

    > Na pewno wykorzystujac np karte zmarlej osoby i znajac jej PIN mozna miec
    > problemy - szczegolnie jesli ktos sie uprze (np klotnie w rodzinie)
    Można mieć problemy. Trzeba takie działanie dobrze przemyśleć, bo co do
    zasady jest ono nielegalne i to z kilku względów.

    > . A przy koncie wspolnym? Polowe mozna pobrac a reszta jest blokowana? Czy
    > jakos inaczej?
    Konto wspólne to przecież chyba tylko upoważnienie. Zawartość i tak wchodzi
    do masy spadkowej.
    Sorry, ale ja się na tym nie znam, sam w takiej sprawie korzystałem z pomocy
    prawnika, ale już nic właściwie nie pamiętam, bo miałem co innego w głowie
    wtedy.

    --
    Jotte