  • Data: 2013-04-08 20:05:34
    Temat: Re: Czy nakaz zapłaty dotyczy spadkobierców?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 8 Apr 2013, rumcajs wrote:

    > Użytkownik "Robert Tomasik" >
    >
    > Tzn. ze trzeba zakładać drugą sprawę w sądzie?

    Sztuki "spraw w sądzie" mi się nie zgadzają.
    Jeśli klauzulę wykonalności uznajesz za osobną "sprawę w sądzie",
    to powinieneś napisać "trzecią" (bo przecież w "sprawie" uzyskałeś
    wyrok, a dopiero *później* klauzulę, prawda?)

    Nie wnikam w to czy "automat" przeniesienia prawomocności działa,
    bo nie wiem (ale na mój rozum dokładnie tak powinno być, skoro
    spadkobierca wstępuje w obowiązki zmarłego).
    Klauzula jest jednak "na osobę", więc skoro obowiązki przeszły,
    to wybór innej osoby oznaczałby nową klauzule.
    Patrzę na to tak: zakładasz sprawę przeciwko wspólnikom S.C.,
    ale klauzulę bierzesz na jednego (wolno Ci).
    Zmieniasz zdanie, potrzeba nowej klauzuli (wyrok już jest).

    pzdr, Gotfryd