  • Data: 2013-04-08 21:03:12
    Temat: Re: Czy nakaz zapłaty dotyczy spadkobierców?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Na pierwszy rzut oka taka teza wydała mi się oczywiście słuszna.
    > Ale IMVHO nie pasuje mi taki drobiazg - OCZYWIŚCIE słuszne jest
    > zaliczenie zasądzonego długu do spadku.
    > Dlaczego jednak istnienie wyroku miałoby naruszać art.1032 KC
    > w szczególności, a tytuł VII w ogóle?
    > Rzecz jasna rozważam przypadek przyjęcia spadku z dobrodziejstwem
    > inwentarza.
    >
    > Skoro klauzula nie została wykonana przed śmiercią, nowa klauzula
    > IMVHO powinna obejmować nowo powstały stan prawny - wzajemną
    > ochronę wierzycieli przed "niesprawiedliwym podziałem".

> [...]

    Nic. Skoro facet napisał, że ma nakaz z nazwiskiem dłużnika, to nie
    przyszło mi do głowy, ze tylko w planach :-)

    Jesli dłużnik nie żyje, no to nie mozna wobec niego prowadzić postępowania.
    Jakby nawet uzyskał - bo jak nie powie, że gość zmarł i nie zwróci poczta
    takiej zwrotki, to pewnie sąd wyda - to on będzie obarczony błedem. Skoro
    nakazu za życia nie wydano, to teraz trzeba pozywać spadkobierców.