    From: "Zax" <z...@c...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy musze wplacac na konto komornika?
    Date: Wed, 22 Oct 2008 13:52:56 +0200
    Sender: k...@n...onet.pl

    > Możesz spłacić na konto wierzyciela, wierzyciel wtedy ma obowiązek
    > poinformować o tym komornika, który odpowiednio ograniczy egzekucję.

    No właśnie nie bardzo rozumiałem, skąd to stanowisko, że niby mam to koniecznie
    robić poprzez konto komornika. Według moich informacji to po prostu mam zapłacić
    to, co jestem winien.

    > Wpłata na konto komornika spowoduje, że komornik pobierze jeszcze
    > sobie od 8 do 15% opłaty egzekucyjnej. Jeśli wpłacisz na konto
    > wierzyciela, komornik będzie miał prawo do 5% sumy, co do której wszczął
    > egzekucję.

    Tak więc tutaj preferencje _komornika_ byłyby całkiem zrozumiałe. Ale czy jest
    jakikolwiek powód, aby kłopotał się o to wierzyciel, któremu wreszcie będę w
    stanie zapłacić? Czemu on się tym martwi? Czy ma okazję ponieść jakąś stratę -
    czy jak? Nie rozumiem tego.