  • Data: 2008-10-22 11:12:07
    Temat: Re: Czy musze wplacac na konto komornika?
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    ZaX pisze:
    > Witam,
    >
    > Mam taką historię: mam zadłużenie do spłacenia - i chcę je spłacić - ale ze
    > zdziwieniem przyjąłem wyraźne sugestie ze strony wierzyciela, aby spłata
    > odbywała się poprzez konto komornika, co nie bardzo mi odpowiada (będę ubiegał
    > się o redukcję kosztów komorniczych, do czego mam przecież prawo).
    >
    > Mam pytanie: czy istnieje JAKIKOLWIEK przepis nakazujący mi regulowanie moich
    > zobowiązań właśnie poprzez konto komornika? Nie bardzo rozumiem tę troskę
    > wierzyciela akurat o komornika - zamiast żeby należność dotarła do niego
> [...]

    Możesz spłacić na konto wierzyciela, wierzyciel wtedy ma obowiązek
    poinformować o tym komornika, który odpowiednio ograniczy egzekucję.

    Wpłata na konto komornika spowoduje, że komornik pobierze jeszcze
    sobie od 8 do 15% opłaty egzekucyjnej. Jeśli wpłacisz na konto
    wierzyciela, komornik będzie miał prawo do 5% sumy, co do której wszczął
    egzekucję.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz