  • Data: 2008-11-24 13:15:50
    Temat: Re: Czy mozna zabrac klucz od auta osobie pijanej
    Od: "ChOpLaCz" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > I pewnie kilka innych uproszczeń również. Bo jak
    > zauważył Robert, takie wsiąście może już być
    > uznane jako próba i pewnie da się za to skazać,
    > ale tak literalnie wprost to nie bardzo to chyba
    > wynika z jakiegokolwiek paragrafu...

    Wiesz. Całe jajko polega na tym, zeby podejść do
    tematu zdroworozsądkowo. Chcąc się zapierać na
    siłę jak osioł, nikt nigdy bystrego językowo
    cwaniaka nie wykręci (podaj paragraf, itd. - stąd
    też wygrywane "z góry przegrane" sprawy :) bo na
    wiele rzeczy nie ma paragrafu, co nie znaczy, że
    są dozwolone :). Chodzi tylko o zdroworozsądkowe
    przyznanie bądź nie racji (np. moim wywodom:)

    > To mniej więcej tak jak wymachiwanie pistoletem
    > pewnie nie jest nielegalne, ale ktoś bardziej
    > nerwowy może cię zastrzelić.

    DOKŁADNIE. Samo wymachiwanie to już przestępstwo,
    czy jeszcze nie? Interweniować, czy nie? :) Chodzi
    o to, żeby postrzegać, jak normalny człowiek, a
    nie zwierze prawa :). Zdecydowanie bardziej
    normalny będzie dla mnie ten, który usiłuje wyrwać
    pistolet (czy mu wolno, czy też nie)
    wymachującemu, niż sam wymachujący giwerą
    (choćby i mu było wolno - w świetle paragrafów :).