eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoCzy można/należy przepraszać za (za) dosłowne zrozumienie publicznie wypowiedzianych słów? [Giertych straszy pozwem za Wermacht Tuska (EPL)] › Re: Czy można/należy przepraszać za (za) dosłowne zrozumienie publicznie wypowiedzianych słów? [Giertych straszy pozwem za Wermacht Tuska (EPL)]
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Subject: Re: Czy można/należy przepraszać za (za) dosłowne zrozumienie publicznie
    wypowiedzianych słów? [Giertych straszy pozwem za Wermacht Tuska (EPL)]
    Date: Sun, 13 Dec 2020 13:28:03 +0100

    W dniu 13.12.2020 o 10:32, A. Filip pisze:
    > Jak Tusk *SAM* "odświeżył" temat to niech (jako polityk) nie skamle
    > jak chce być traktowany poważnie. Nawet "politycznego przeciwnika"
    > można traktować poważnie *albo niepoważnie* .

    Bo nie tylko trzeba wiedzieć, co opublikować, ale przede wszystkim
    trzeba wiedzieć, jak to zrobić. Wypisywanie, choćby najmądrzejszych
    rzeczy na ścianach nigdy nie spotka się ze zrozumieniem właścicieli tych
    ścian. Ciekawe, czy zastanawiałeś się, czemu w rewolucjach przede
    wszystkim biorą udział ludzie biedni. Bo, choćbyś nei wiem jak popierał
    poglądy "rewolucjonistów", to jak Ci spalą samochód albo dom, to
    zaczniesz być kontrrewolucjonistą. Biednemu nic nei spalą.

    Moim zdaniem źle się dzieje, że kary dla takich oszołomów są
    zróżnicowane od zapotrzebowania politycznego. To powoduje, że później
    kary są postrzegane jako reperkusja polityczna i nie spełniają roli
    resocjalizacyjnej. Jak kilka lat temu zwracałem uwagę, że marsze w
    rocznice Stanu Wojennego pod dom Generała (bo dziś mamy rocznicę, więc
    wspomnę) są głupotą i tworzą nowy standard, a pomysłodawcy mogą kiedyś
    spotkać się z czymś podobnym, to kilku kolegów "krzyczało" na mnie, że
    komunistów bronie. Wiele minęło o mamy pod domem Kaczyńskiego tłumy?

    Ja generalnie jestem zwolennikiem osądzenia winnych, a nie wypisywaniem
    wyzwisk pod ich adresem na cudzych murach i samochodach.

    --
    Robert Tomasik