  • Data: 2003-10-22 00:27:31
    Temat: Re: Czy mozliwe jest anulowanie wyroku sadowego?
    Od: "retyw" <r...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > w przypadku wysłania apelacji do niewłaściwego organu za dzień jej
    > wniesienia uznaje się datę przesłania jej przez organ niewłaściwy sądowi
    > właściwemu. Jeżli temu terminowi uchybiono to niestety nic nie da się
    > zrobić. Jedyne co mozna tu rzeźbić to wniosek o przywtrócenie terminu - np
    > ze wyłanie do złego sądu było spowodowane błędnym pouczeniem ze strony, albo
    > ze prawidłowo zaadresowną przesyłkę źle skierowała poczta.

    Sprawa jest tego typu, ze sadem pierwszej instancji jest sad rejonowy. Sadem
    apelacyjnym jest sad okregowy. Wszelkie pisma, lacznie z pismem apelacyjnym,
    musza byc kierowane do sadu rejonowego. Pozwany (poprzez kancelarie adwokacka)
    wyslal pismo apelacyjne w ostatnim dniu jesli chodzi o termin skladania
    apelacji. Ake wyslal ja do sadu okregowego zamiast rejonowego. W efekcie sad
    okregowy przeslal pismo apelacylne do sadu rejonowego z data przeslania po
    terminie skladania apelacji. O bledzie pouczenia raczej chyba nie mozna mowic z
    uwagi na to, ze pismo wysylal adwokat. Poczta tez nie wchodzi w gre, poniewaz
    pismo zaadresowane bylo do sadu okregowego. Istnieje jeszcze taka ewentualnosc,
    o ktorej nie wiem, ze pismo zostalo zaadresowane poprawnie, tzn. "do sadu
    okregowego poprzez sad rejonowy" i sekretariat sadu zamiast wyslac poprzez sad
    rejonowy, wyslal wprost do sadu okregowego. Co w takiej sytuzcji?