  • Data: 2005-03-27 06:49:05
    Temat: Re: Czy monitoring jest legalny?
    Od: Rafał R <r...@U...gdynia.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Andrzej Lawa napisał:

    > Z opisu sytuacji nie wynika, że ktoś przy tym na bieżąco siedzi.

    W bloku w ciągu 7 lat było około 8 włamań do mieszkań i piwnic (do
    niektórych wchodzili po dwa razy!). Złodzieje raz opędzlowali całe
    mieszkanie wynosząc przez kwadrans wszystko co się dało z mieszkania
    klatką schodową. Nikt nie zwrócił na to uwagi... Dlatego na którymś z
    zebrań wspólnioty mieszkaniowej zdecydowano o zamontowaniu kamer na
    klatkach schodowych i przed domem.
    Nikt na bieżąco systemu nie obserwuje (tzn. istnieje taka możliwość -
    sygnał jest wpuszczony w sieć blokową, natomiast nie ma typowego stróża,
    którego obowiązlkiem byłoby śledzenie wydarzeń ;) ). Monitoring pełni
    rolę przede wszystkim prewencyjną (od momentu montażu nie było żadnego
    włamania) i nagrywa na dysk obraz z kamer. Obraz przechowywany jest
    standartowo przez 5 dni - potem zagrywany bieżącym i tak w kółko. Każdy
    mieszkaniec może sobie oglądać przechowywane filmy.

    Tak się składa, że to ja wpuściłem sygnał w sieć i udostępniłem do
    wglądu nagrania - bo przecież do tego to służy! Teraz, gdy zaszła
    konieczność użycia zapisu kamer jako dowodu kierowane są pod moim
    adresem oskarżenia przez rodzinę dzieci, które porysowały mi auto
    (nazwijmy ich K.) - że ograniczam swobody obywatelskiem i jestem winien
    faktu, że film z nagraniem całującej się najstarszej córki K. podobno
    krążył po sieci. ROTFL!

    Ocywiście wpuszeczenie sygnału w sieć, udostępnianie nagrań i te
    wszystkie oskarżenia uznaję za niedorzeczne i się z nich tylko nabijam.
    Kamery zakładała wspólota mieszkaniowa - więc jak chcą to niech podają
    ją do sądu (wspólnotę mieszkaniową czyli również K.).

    Natomiast nadal bez odpowiedzi pozostaje pytanie czy jest wymagane
    prawnie informowanie (jeśli tak to w jaki sposób) o fakcie rejestrowania
    obrazu.

    --
    Pozdrawiam!
    Rafał R