  • Data: 2004-11-02 21:20:43
    Temat: Re: Czy mogę wykorzystać foto ze starychgazet?
    Od: Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki <p...@p...name> szukaj wiadomości tego autora

    On 02/11/2004 05:10, Marcin Debowski wrote :

    > Fakt :) Dobrze, że ktos zwrócił na to uwagę :)

    > Według mnie jest spełniona przesłanka zawarta w u.1 p.2. no chyba że
    > zaniechanie naniesienia wymienionych wcześniej wyznaczeń uważasz za
    > czyn powodujący "wygaśniecie".

    Żeby coś mogło wygasnąć, musi najpierw istnieć. Brak naniesienia znaku
    autorskiego na zdjęcia spowodowowało, że _w_ogóle_ zdjęcie nie podlegało
    ochronie. Przyjrzyj się cytowanemu przeze mnie orzeczeniu, SN wyraźnie o
    tym pisze.

    Inaczej, pod rządami starej ustawy aby zdjęcie podlegało ochronie
    należało zaopatrzyć je odpowiednim oznaczeniem. Tak więc zastosowania
    nie ma punkt 2 -- bo "według dotychczasowych przepisów nie wygasły" musi
    oznaczać, że były prawa autorskie i jeszcze nie wygasły.
    Nie ma zastosowania także punkt 3 -- bo za orzeczeniem SN: "dotyczy
    tylko takich praw, które według ustawy z dnia 10 lipca 1952 r. o prawie
    autorskim przysługiwały twórcy, lecz na skutek upływu czasu wygasły.".

    Nieoznaczenie zdjęć powodowało, że prawa od początku nie przysługiwały
    twórcy.

    --
    Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki
    Do not choose for your wife any woman you would not choose as your