  • Data: 2010-03-08 10:10:06
    Temat: Re: Czy mogę nie płacić?
    Od: Herald <h...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Fri, 5 Mar 2010 20:09:26 +0100, scream napisał(a):

    > Od połowy listopada do dziś, codziennie po kilka razy na dobę zawiesza się
    > moje połączenie internetowe. Interweniowałem w tej sprawie u operatora
    > wiele razy, wielokrotnie był u mnie serwis, jednak działania firmy nie
    > odniosły do tej pory żadnego skutku. Przyznam, że sytuacja mnie niezmiernie
    > frustruje - i w związku z tym pytania. Znudziły mi się już telefoniczne
    > zgłoszenia, zamierzam napisać pisemną reklamację.

    Więc ja robie zawsze tak:
    - zgłaszam problem (najczęściej telefonicznie) na helpline,
    - pytam o nr pod jakim wpisano moje zgłoszenie i go notuje,
    - po usunięciu problemu (zdalnie bądź poprzez serwis) wysyłam reklamację
    pisemną z opisem kto, gdzie, kiedy, co i jak ;) - oraz żądaniem odliczenia
    od następnego rachunku (zakładam że masz starą umowę z UPC więc §37 pkt 2)
    oraz PONADTO żądam kary umownej dla operatora w zw. z §37 pkt 3.

    > 1) Czy do czasu jej rozpatrzenia mogę nie opłacić faktury? W końcu oni w
    > umowie zobowiązują się do dostarczenia usługi i nie są w stanie tego
    > zobowiązania dotrzymać.

    Dla swojego bezpieczeństwa na Twoim miejscu bym opłacił. Jednak z chwilą
    otrzymania pisemnego rozpatrzenia reklamacji (po Twojej myśli), zawsze
    często nie "zdążają" wprowadzić do systemu korekty i kolejna faktura jest
    "nadal pełna" - wówczas już (mając rozpatrzoną reklamację) śmiało
    odliczyłbym tą kwotę.

    > 2) Łączny czas połączeń na ich lipną infolinię wyniósł kilka godzin - jako
    > że nie odniosło to absolutnie żadnego skutku - czy mogę domagać się
    > (skutecznie) zwrotu kosztów?

    W oparciu o umowę i regulamin - nie mamy takich uprawnień. Tylko droga
    sądowa. Ewentualnie spróbuj przez Polubowny Sąd Konsumencki przy UKE -
    oddział w Siemianowicach (bo chyba jesteś ze śląska ;)

    > 3) Czy mogę domagać się zwrotu części abonamentu za usługę za okres, kiedy
    > nie działała ona poprawnie?

    Nawet więcej - przysługuje Ci kara umowna - podstawę podałem wyżej :)

    > 4) Jak ich do cholery zmusić żeby naprawili mi internet?

    Składać pisemne reklamacje.