  • Data: 2009-01-19 16:58:44
    Temat: Re: Czy mam prawo wyp..... zonę z domu jak mnie zdradza
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> szukaj wiadomości tego autora

    W wiadomości news:gl29ij$70s$1@inews.gazeta.pl Maverick
    <k...@g...pl> pisze:

    > A zona moze w tym mieszkaniu mieszkac ile zechce (powiedzmy ze 2-3 lata
    > min, bo tyle zajma sprawy sadowe)
    Przywołany już w tym wątku art. 28^1 KRiO uprawnia współmażonka do
    korzystania z mieszkania (oraz sprzętów) jeśli drugi współmałżonek posiada
    do takowego prawa.
    Jednak we wspomnianej sytuacji chata stanowi majątek odrębny męża, może on
    nim więc IMO dysponować, w tym dokonując sprzedaży. Po zbyciu nie ma już
    prawa do niego. Czemu miałby musieć sprzedawać je razem z lokatorką?
    Sprzedaż wiązana? A jak sprzeda pralkę to też razem z nią, będzie ona mogła
    przychodzić do nowego właściciela i robić pranie?
    Poza tym dziwka ma przecież gdzie mieszkać.
    Dopuszczam jednak możliwość, że kretyńskie polskie prawo zawiera jakiś zapis
    umożliwiający istnienie takich patologii i facet ma mieszkanie niczym
    zagrzybione - albo odgrzybi, albo będzie miał kłopot ze sprzedażą.
    Jeśli tak,to paranoja.
    A może inny pomysł - facet może się wprowadzić do tego mieszkania żony, co
    jej ojciec notarialnie zapisał (czyli do mieszkania, do którego ona ma
    prawo), rodzina się ucieszy. ;)

    > A te 19% to liczone od jakiegos podatku? Wg mnie to raczej 2x 2%
    > (PCC)+2*koszty oplat +2*notariusz - zakladam ze cena w obu tranzakcjach
    > bedzie podobna - wiec podatek od zysku pomijamy.
    Nie mam pojęcia, to jakaś liczba z księżyca.

    --
    Jotte