eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoCzy kierowca kijanki przyczynił się do wypadkuRe: Czy kierowca kijanki przyczynił się do wypadku
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.tb3-253.telbes
    kid.pl!not-for-mail
    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy kierowca kijanki przyczynił się do wypadku
    Date: Mon, 9 Oct 2023 09:59:49 +0200
    Organization: news.chmurka.net
    Message-ID: <ug0bkf$655$1$RTomasik@news.chmurka.net>
    References: <uf1pnj$vqh$2$Shrek@news.chmurka.net>
    <ufe08k$4ao$3$RTomasik@news.chmurka.net> <5QvSM.5001$yjr6.3721@fx03.ams1>
    <idwo5qpx1brp$.1h63itz3b1131.dlg@40tude.net>
    <3axSM.75906$07Jf.70061@fx12.ams1>
    <uff7lf$4ao$17$RTomasik@news.chmurka.net>
    <hEISM.79775$NSo2.69786@fx13.ams1>
    <ufhmsf$vr0$3$RTomasik@news.chmurka.net>
    <ufhri7$1qt$27$Shrek@news.chmurka.net>
    <ufi0vm$vr0$12$RTomasik@news.chmurka.net>
    <ufiqdf$1qt$40$Shrek@news.chmurka.net>
    <1xkvmngkmuer0$.1ccr1v04slkqu$.dlg@40tude.net>
    <ufjv3n$bgu$1$Shrek@news.chmurka.net>
    <zje4qjtiz0el$.12dz2e7kt2wu0.dlg@40tude.net>
    <ufka2q$jbj$2$Shrek@news.chmurka.net>
    <d...@4...net>
    <ufkca0$kck$2$Shrek@news.chmurka.net>
    <s9px6wzqftw.uznwrtdw1vhi$.dlg@40tude.net>
    <ufmm2i$pg8$2$Shrek@news.chmurka.net>
    <ufn1r9$oau$2$RTomasik@news.chmurka.net> <eOHTM.2703$a3p4.1@fx10.ams1>
    <ufou8a$uvl$1$RTomasik@news.chmurka.net> <ko1UM.1756$PlV6.338@fx11.ams1>
    <ufr43a$lr2$2$RTomasik@news.chmurka.net>
    <F7HUM.10720$a3p4.1464@fx10.ams1>
    NNTP-Posting-Host: tb3-253.telbeskid.pl
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Mon, 9 Oct 2023 07:54:55 -0000 (UTC)
    Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="RTomasik";
    posting-host="tb3-253.telbeskid.pl:185.192.243.253";
    logging-data="6309"; mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
    User-Agent: Mozilla Thunderbird
    Cancel-Lock: sha1:Rt7jrVg2xinvBBRkmILP4DgAlD0=
    sha256:E4m1+LxG1GRk9x86Z3NxDEldeq9kA3bOLHNPrUOMhmA=
    sha1:WmYIdbKj6VjACYbkNRn0oalh02U=
    sha256:4uSp8TMMOK4LICUUql118aJjqZ4DJFw74XC8QCMtXhM=
    Content-Language: pl
    In-Reply-To: <F7HUM.10720$a3p4.1464@fx10.ams1>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:842065
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 09.10.2023 o 01:42, Marcin Debowski pisze:

    >> Problemem nie jest prędkość i odległość tylko założenie, że tam nikt
    >> stać nie może. Jak wszyscy jada 1140 km/h, to i taki jadący 250 km/h
    >> jest mniejszym problemem. Ale jak na autostradzie znajdzie się na pasie
    >> stojący bez świateł, to jest to bardzo niebezpieczne. Dlatego koncepcja,
    >> że BMW mogło uderzyć w stojący na autostradzie po kolizji z barierką
    >> samochód nie była jakoś szczególnie nieprawdopodobna. U mnie mało
    > Była bardzo mało prawdopdobna z powodów wałkowanych wczesniej. Te powody
    > sa pośrednio związane z predkością pojazdów i nateżeniem ruchu. Nie było
    > to niemozliwe, ale to trochę za mało.

    Samochód, który uderzy w bariery nie zatrzymuje się w miejscu. On
    okręcając się leci aż do wyhamowania. Tam na miejscu nikt nie wiedział,
    że BMW jechało 250 km/h.
    >
    >> autostrad, ale w necie widuje masę takich zdarzeń, jak to ktoś wali w
    >> samochód stojący na pasie awaryjnym, bo nagle postanowił tamtędy
    >> wyprzedzać.
    > E, niewątpliwie się zdarza, ale po nocy to chyba jednak egzotyczna
    > rzadkość, bez względu na stanie tam jakiegoś pojazdu.

    Pierwsze wynik z Google:
    1) https://tiny.pl/c1sd1
    2) https://tiny.pl/c1sdv
    3) https://tiny.pl/c1sfg
    >
    >> Dlatego też na autostradach w mgle, czy innych ograniczeniach
    >> widoczności dochodzi do karamboli, bo nie da się jechać na widoczność.
    >> Jak zwolnisz we mgle, to ktoś Ci wjedzie w "dupę". Ja w takich
    >> wypadkach, jeśli nie muszę, to wolę na parkingu lub stacji paliw
    >> przeczekać.
    >
    > Rozumie, że chcesz powiedzieć, że akurat trafiło na bmw. Ok, ale tez jak
    > już pisałem, jakby na niego trafiło, to widziałby wypadek kii. Jakby był
    > nie widział, to trafiłoby na kogos innego bo taki był tam jednak dość
    > spory ruch.
    >
    Gdyby grzecznie sobie jechali po 140 km/h, to przy równomiernym
    obciążeniu pasów BMW mogłoby jechać 600 metrów za KIA, a przecież mogły
    być bardziej obciążone prawe. Niby autostrada płaska, ale żeby z tak
    daleka dostrzec? No i ten poprzedzający mógł widzieć i ominąć, a kolejny
    nie widział. Ten poprzedni mógł mieć jeszcze pas wolny, a KIA odbiwszy
    się od bariery wróciła akurat przed BMW.

    Możliwości racjonalnego wyjaśnienia jest sporo i najechanie na tył
    poprzedzającego pojazdu z powodu znaczącej różnicy prędkości wcale
    oczywiste nie jest.
    --
    (~) Robert Tomasik

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1