  • Data: 2006-05-13 08:50:00
    Temat: Re: Czy kasjerka dopuściła się oszustwa ?
    Od: "jaQbek" <j...@s...eu> szukaj wiadomości tego autora

    > Inny przykład? Ok. Chcesz usmażyć kotleta i potrzebujesz oleju. Idziesz
    > do sklepu, prosisz o ,,olej''. Dostępny jest ,,olej słonecznikowy'' i
    > ,,olej rzepakowy''. Ekspedientka podaje Ci ten droższy, bo w regulaminie
    > sklepu jest napisane ,,olej rzepakowy wydaje się na życzenie klienta''.

    Zły przykład ! Olej słonecznikowy i rzepakowy to nie jest to samo.
    Spójrz na taki przykład: Klient wchodzi do sklepu RTV. Chce kupić telewizor, ale
    chodzi mu po głowie również zakup DVD, ale nie jest pewien, czy kupi go od razu,
    czy później. Podchodzi do telewizorów, wybiera konkretny model i idzie do kasy
    zapłacić - 2000 zł. Sprzedawca, przy którym wybiera telewizor słyszy, że klient
    zastanawia się również nad DVD. Klient daje telewizor szwagrowi, aby ten zawiózł
    go do domu, a sam postanawia pochodzić jeszcze po sklepie. W końcu decyduje się
    na DVD, bierze je i idzie zapłacić - 200 zł. Następnego dnia znajduje w jakiejś
    gazecie ulotkę, że tego dnia była promocja, i kupując jednocześnie wspomniany
    telewizor i DVD, płaci tylko 1900 zł - ot taka promocja. Sprzedawca nic o niej
    nie wspomniał, bo "zestawy promocyjne wydaje się na życzenie klienta".
    Czy to nazwiesz oszustwem? Bo dla Hani to ja wiem, że będzie ganz egal, czy
    zapłaci 2200 czy 1900, bo dostała to co chciała.