    From: "Marek" <l...@i...net.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy jest mozliwosc uzyskania zwrotu pieniedzy ??
    Date: Tue, 28 Jan 2003 17:17:34 +0100

    > kto zignorował? nie rozpoznano wniosku?

    Dziękuję bardzo za udzieloną odpowiedź i przepraszam
    za niedomówienia, ale prawo to dla mnie magia tajemna.

    Kto zignorował ? - Sąd zignorował. Po kolejnych 2 m-cach pismem
    przypomniałem sądowi że taki wniosek składałem i nic, cisza.
    Jakby tego było mało, dwukrotnie jeszcze sąd odkładał publikację
    wyroku, a egzekucja toczyła się dalej.

    We wcześniejszym poście przeczytałem że to nie takie łatwe odzyskać
    nienależnie pobrane alimenty, z czym się w pełni zgadzam :(((.
    Czy nie spotkam się z poglądem sądu że alimenty zostały
    skonsumowane i zwrot się nie należy ??

    > a co miał zrobić komornik? nie ma w treści tyt. zwrotu nadpłaconych
    kwot...

    Czy chodzi o treść sentencji wyroku (tytułu wykonawczego) ???
    A powinno być to tam zawarte ??
    Czy jest to błąd sądu, bo faktycznie brak takiego zapisu ??

    Jeśli zaś chodzi o komornika to wraz z tyt. wyk. złożyłem wniosek
    o umorzenie prowadzonej egzekucji i zwrot nadpłaconych kwot od
    daty uchylenia obow. alimentacyjnego który jest dla komornika wiążący.
    Sądziłem że skoro egzekwował w jedną stronę to zrobi to również w drugą.
    Otrzymałem tylko Postanowienie na odpowiednim druku, bez
    odnoszenia się do drugiego punktu wniosku.

    > tak powództwo do cywilnego sądu o zwrot nadpłaconych kwot i konkretne
    > uzasadnienie z powołaniem się na akta sprawy dot. prowadzonego uchylenia
    > obowiązku alimentacyjnego...
    > wyliczyć kwote jakiej się domagasz ,uzasadnic ,doł.dowody na poparcie tego
    > co piszesz ...juz nie pisze ,ze w 2 egz.należy skierować do sądu ....

    1. j.w. czy nie padnie ..... alimenty skonsumowane, zwrot się nie należy
    ??
    2. Czy, jeśli jeszcze nie otrzymałem wyroku z uzasadnieniem mogę o to
    wnosić w ew. apelacji ??
    --
    Jeszcze raz wielkie dzięki
    Marek