  • 1. Data: 2003-01-28 11:44:04
    Temat: Czy jest mozliwosc uzyskania zwrotu pieniedzy ??
    Od: "Marek" <l...@i...net.pl>

    Jestem tu pierwszy raz i bardzo proszę o poradę.
    Sprawa o uchylenie obowiązku alimentacyjnego.
    Po półrocznym prowadzeniu postępowania (w czerwcu)
    sąd na sprawie wygłasza pogląd że od tej chwili (ukończenie nauki)
    alimenty już się nie należą.
    Jednak na skutek:
    - kolejnych wniosków dowodowych pozwanego,
    - wyznaczania odległych terminów spraw (3 m-ce),
    - zignorowania wniosku o zabezpieczenie powództwa i wydania
    zarządzenia tymczasowego,
    sprawa toczy się dalej.

    Przez cały ten okres trwa egzekucja alimentów.
    Na początku tego roku zapada wyrok z klauzulą
    natychmiastowej wykonalności mówiący że od
    m-ca lipca ub. roku obow. alimentacyjny ustał.
    Po doręczeniu komornikowi wyroku, wydane zostało jedynie
    postanowienie o umorzeniu egzekucji od lutego br.

    Pytanie:
    Czy jest szansa na zwrot nienależnych ale wyegzekwowanych
    przez komornika i pobranych przez uprawnionego alimentów ?
    Jeśli tak, to co należy zrobić ?
    Z góry dziękuję za odpowiedź
    Marek

  • 2. Data: 2003-01-28 13:13:45
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Marek <l...@i...net.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b15qcd$vfa$...@s...infinity.net.pl...

    > Pytanie:
    > Czy jest szansa na zwrot nienależnych ale wyegzekwowanych
    > przez komornika i pobranych przez uprawnionego alimentów ?

    jest ale to nie jest takie łatwe...

  • 3. Data: 2003-01-28 13:27:44
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Marek <l...@i...net.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b15qcd$vfa$...@s...infinity.net.pl...

    przepraszam za ten wysłany wcześniej post :-) coś nacisnełam nawet nie wiem
    co i poleciał niedokończony :P

    > - wyznaczania odległych terminów spraw (3 m-ce),
    > - zignorowania wniosku o zabezpieczenie powództwa i wydania
    > zarządzenia tymczasowego,
    > sprawa toczy się dalej.

    kto zignorował? nie rozpoznano wniosku?

    > Po doręczeniu komornikowi wyroku, wydane zostało jedynie
    > postanowienie o umorzeniu egzekucji od lutego br.

    a co miał zrobić komornik? nie ma w treści tyt. zwrotu nadpłaconych kwot...
    :
    > Czy jest szansa na zwrot nienależnych ale wyegzekwowanych
    > przez komornika i pobranych przez uprawnionego alimentów ?

    tak powództwo do cywilnego sądu o zwrot nadpłaconych kwot i konkretne
    uzasadnienie z powołaniem się na akta sprawy dot. prowadzonego uchylenia
    obowiązku alimentacyjnego...

    > Jeśli tak, to co należy zrobić ?

    wyliczyć kwote jakiej się domagasz ,uzasadnic ,doł.dowody na poparcie tego
    co piszesz ...juz nie pisze ,ze w 2 egz.należy skierować do sądu ....

    Sandra

  • 4. Data: 2003-01-28 16:17:34
    Od: "Marek" <l...@i...net.pl>

    > kto zignorował? nie rozpoznano wniosku?

    Dziękuję bardzo za udzieloną odpowiedź i przepraszam
    za niedomówienia, ale prawo to dla mnie magia tajemna.

    Kto zignorował ? - Sąd zignorował. Po kolejnych 2 m-cach pismem
    przypomniałem sądowi że taki wniosek składałem i nic, cisza.
    Jakby tego było mało, dwukrotnie jeszcze sąd odkładał publikację
    wyroku, a egzekucja toczyła się dalej.

    We wcześniejszym poście przeczytałem że to nie takie łatwe odzyskać
    nienależnie pobrane alimenty, z czym się w pełni zgadzam :(((.
    Czy nie spotkam się z poglądem sądu że alimenty zostały
    skonsumowane i zwrot się nie należy ??

    > a co miał zrobić komornik? nie ma w treści tyt. zwrotu nadpłaconych
    kwot...

    Czy chodzi o treść sentencji wyroku (tytułu wykonawczego) ???
    A powinno być to tam zawarte ??
    Czy jest to błąd sądu, bo faktycznie brak takiego zapisu ??

    Jeśli zaś chodzi o komornika to wraz z tyt. wyk. złożyłem wniosek
    o umorzenie prowadzonej egzekucji i zwrot nadpłaconych kwot od
    daty uchylenia obow. alimentacyjnego który jest dla komornika wiążący.
    Sądziłem że skoro egzekwował w jedną stronę to zrobi to również w drugą.
    Otrzymałem tylko Postanowienie na odpowiednim druku, bez
    odnoszenia się do drugiego punktu wniosku.

> [...]
    > wyliczyć kwote jakiej się domagasz ,uzasadnic ,doł.dowody na poparcie tego
    > co piszesz ...juz nie pisze ,ze w 2 egz.należy skierować do sądu ....

    1. j.w. czy nie padnie ..... alimenty skonsumowane, zwrot się nie należy
    ??
    2. Czy, jeśli jeszcze nie otrzymałem wyroku z uzasadnieniem mogę o to
    wnosić w ew. apelacji ??
    --
    Jeszcze raz wielkie dzięki
    Marek

  • 5. Data: 2003-01-28 16:39:40
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Marek <l...@i...net.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b16ad6$ptc$...@s...infinity.net.pl...
> [...]
    > nienależnie pobrane alimenty, z czym się w pełni zgadzam :(((.
    > Czy nie spotkam się z poglądem sądu że alimenty zostały

    jeżeli dobrze uzasadnisz załatwienie może skończyć sie pozytywnie dla Ciebie
    ...ale tu nie napisze co między innymi powinno zawierać twoje
    uzasadnienie...

    > Czy chodzi o treść sentencji wyroku (tytułu wykonawczego) ???
    > A powinno być to tam zawarte ??

    do tego typu roszczeń kieruje się sprawę do sądu cywilnego..

    > Czy jest to błąd sądu, bo faktycznie brak takiego zapisu ??

    nie jest to błędem...

    > 1. j.w. czy nie padnie ..... alimenty skonsumowane, zwrot się nie
    należy
    > ??

    są przypadki kiedy pozytywnie jest załawiana sprawa ...

    > 2. Czy, jeśli jeszcze nie otrzymałem wyroku z uzasadnieniem mogę o to
    > wnosić w ew. apelacji ??

    możesz ale nie powiem jak się do tego ustosunkuje sąd odwoławczy...

    Sandra