eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoCzy istnieje max. termin między datą sprzedaży a datą wystawienia faktury? › Re: Czy istnieje max. termin między datą sprzedaży a datą wystawienia faktury?
    From: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy istnieje max. termin między datą sprzedaży a datą wystawienia
    faktury?
    Date: Sun, 15 Apr 2012 20:06:47 +0200

    W dniu 14.04.2012 20:41, Kornio pisze:
    > Witam,
    > może najpierw opiszę sytuację: 27.11.2010r hydraulik wymienił u mnie w
    > domu wodomierz. Ponieważ żona pracuje u zarządcy naszej wspólnoty
    > mieszkaniowej, która zlecała mu drobne naprawy, hydraulik powiedział,
    > że jak będzie w okolicy to podjedzie i wymieni nam licznik gratis. Po
    > wymianie wypełnił protokół wymiany, który podpisałem. Ponieważ zaczął
    > nie wywiązywać się ze zlecanych mu napraw, wspólnota zakończyła z nim
    > współpracę. Hydraulik w ramach, nazwijmy to zemsty, wystawił nam
    > fakturę za tą wymianę licznika, która to faktura przyszła listem
> [...]
    1. poleconym odpowiedź ze nie wesz czego faktura dotyczy. Napisz że w
    ostatnim czasie nie było żadnych napraw hydraulicznych. O ile nawet
    można wystawić fakturę na tak odległą w czasie usługę, to żaden sąd, nie
    może wymagać abyś pamiętał co i kto Ci prawie 2 lata temu naprawiał.
    także żądanie jest zasadne. W ten sposób zobaczysz czy hydraulik ma
    jakiekolwiek zlecenie, czy blefuje.
    2. zakładam najgorsze: facet ma zlecenie, potwierdzenie wykonania
    usługi. Trzeba by zadzwonić, i powiedzieć że doskonale się składa że
    przysłał fakturę. Co prawda usługa miała być darmowa, ale zapłacisz.
    dlaczego? Bo ów licznik zaczął ciec, co doprowadziło od poważnych strat
    materialnych, na które to masz stosowne faktury i konkurencyjny
    hydraulik musiał porawić fuszerkę, tak więc po zapłacie będziesz
    nareszcze mógł się domagać zwrotu.
    3. O ile wiem, jak firma ma jakiekolwiek zobowiązania to musi je wykazać
    na koniec roku. Dalej. wyobraź sobie że jakaś firma ma duży dochód, i
    zamiast płacić podatek, wykonuje usługi za darmo, a faktury wystawia w
    czasie gdy dochód spada - fantastyczne podkładanie się urzędowi skarbowemu.
    Wiem ze parę groszy boli bardziej jak ktoś Cię oszukuje, ale zagraj jak
    radzę, nawet jak byś musiał zapłacić. jemu się to nie będzie opłacało.

    ToMasz