eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoCzy istnieje max. termin między datą sprzedaży a datą wystawienia faktury? › Re: Czy istnieje max. termin między datą sprzedaży a datą wystawienia faktury?
  • Data: 2012-04-17 15:53:01
    Temat: Re: Czy istnieje max. termin między datą sprzedaży a datą wystawienia faktury?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 16 Apr 2012, Robert Tomasik wrote:

    > Użytkownik "m" <m...@g...com> napisał

    > Faktura powinna być wystawiona w dniu wykonania usługi.

    Tylko i wyłacznie w przypadku, jesli wystawca ma swiadomosc że odbiorca
    jest podmiotem który musi dostać f-rę, faktura musi być wystawiona
    w terminie 7 dni.
    Nie ma takiej wersji że musi być "dzis".
    W przypadku sprzedaży dla osoby fizycznej nie prowadzacej DG lub będacej
    rolnikiem ryczałtowym fakturę można wystawić "kiedykolwiek".

    Zupełnie inna sprawa, że kwota opodatkowania powinna być wykazana *na
    dzień* wykonania usługi.
    Tłumaczac na polski: za usługę wykonana 27.lutego faktura "dla firmy"
    mogła byc spokojnie wystawiona 2. marca, a dla "niefirmy" nawet dzis.
    Ale w *ewidencji* podatnik musi umieć wskazać wpis, który odpowiada
    tej fakturze, i został doliczony do podatku za luty *ewentualnie*
    za marzec, jesli na przeszkodzie zaliczenia VAT z data f-ry lub "nie
    póŸniej niż 7 dnia" nie stoi inny przepis.
    Może to być np. w wykazie sprzedaży nie ewidencjonowanej fakturami
    wskazanie na numer (jednak) wystawionej f-ry.

    > Nie ma domniemania zapłaty

    ...nie wiem jakie konteksty mogli mieć piszacy w temacie, ale należy
    wziać pod uwagę, że zapłata stanowi samoistny "moment podatkowy",
    nawet jesli dotyczy tego samego zdarzenia :)
    Idzie o to, że przedpłata (w razie sporu, czy usługa została w danym
    dniu "zakończona") stanowi samoistne zdarzenie podatkowe, podlegajace
    opapierkowaniu i opodatkowaniu j.w.

    pzdr, Gotfryd