eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoCzy istnieje max. termin między datą sprzedaży a datą wystawienia faktury? › Re: Czy istnieje max. termin między datą sprzedaży a datą wystawienia faktury?
  • Data: 2012-04-16 16:01:53
    Temat: Re: Czy istnieje max. termin między datą sprzedaży a datą wystawienia faktury?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "m" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    news:4f8bbfa2$0$1302$65785112@news.neostrada.pl...

    > A to jest jakieś domniemanie zapłacenia gotówką w przypadku opóźnionych
    > faktur? Od jakiego opóźnienia zaczyna ono działać?

    Faktura powinna być wystawiona w dniu wykonania usługi. Nie ma domniemania
    zapłaty, ale to wystawiajacy fakturę musi dowieść istnienia roszczenia
    (art. 6 kc), a sama faktura nie jest jego dowodem. W wypadku wystawienia
    faktury z nagła po półtorej roku w mojej ocenie, jeśli pytający oświadczy,
    że zapłacił żądaną kwotę do ręki wykonawcy usługi (wiem, że to nieprawda)
    to skutkiem wystawienia faktury nie uzyska on tytułu wykonawczego, ale
    będzie musiał skorygować deklaracje podatkowe. I to jest opcja najmniej
    kiorzystgna. Wiem, że w takim wypadku będzie to nieparwda, ale do sądu się
    idzie po wyrok, a nie po sprawiedliwość i wystawca faktury o tym zapomniał.