eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoCzy istnieje max. termin między datą sprzedaży a datą wystawienia faktury?Re: Czy istnieje max. termin między datą sprzedaży a datą wystawienia faktury?
    From: witek <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy istnieje max. termin między datą sprzedaży a datą wystawienia
    faktury?
    Date: Sat, 14 Apr 2012 17:13:52 -0500

    Kornio wrote:
    > Witam,
    > może najpierw opiszę sytuację: 27.11.2010r hydraulik wymienił u mnie w
    > domu wodomierz. Ponieważ żona pracuje u zarządcy naszej wspólnoty
    > mieszkaniowej, która zlecała mu drobne naprawy, hydraulik powiedział,
    > że jak będzie w okolicy to podjedzie i wymieni nam licznik gratis.

    Ale nie potrafisz tego udowodnic, prawda?
    Z jednej strony jak dojdziecie już do sądu i ty wystąpisz z hasłem, że
    to miało być za darmo, to niestety ty to będziesz musiał wykazać.

    Z drugiej strony, nawet jak ci się uda, to wiem co zrobi hydraulik.
    Doniesie do US, ze nie wykazales dochodu w postaci bezpłatnego
    świadczenia o wartości xxx zł. Od czego nalezy sie podatek.

    Wiec zanim coś zrobisz to sie zatanow.

> [...]
    > nie wywiązywać się ze zlecanych mu napraw, wspólnota zakończyła z nim
    > współpracę. Hydraulik w ramach, nazwijmy to zemsty, wystawił nam
    > fakturę za tą wymianę licznika, która to faktura przyszła listem
    > poleconym ze zwrotnym potwierdzeniem odbioru. Na fakturze data
    > sprzedaży to 27.11.2010r, natomiast data wystawienia 10.04 2012r czyli
    > półtora roku różnicy. Faktura płatna przelewem 7 dni.
    > I teraz moje pytanie: czy taka faktura jest poprawna i czy muszę ją
    > zapłacić? Czy półtora roku to nie za późno na żądanie zapłaty?
    Na żądanie zapłaty nie, tym bardziej, że nie potrafisz wykazać, że tej
    zapłaty miało nie być.

    Kwestia czy faktura została wystawiona prawidłowo czy nie to jest
    odrębna kwestia nic nie wnosząca do twojej zapłaty.

    Możesz się w rewanżu odwzajemnić donosem do US bo zaliczki w terminie na
    pewno wowczas nie odprowadził. Zresztą faktura też miała być wystawiona
    wczesniej. Kontrolę bedzie miał jak w banku.

    Do kłamstwa cię nie namawiam, ale np. możesz kwestionować jak nie fakt,
    że miało być darmo to np. samą kwotę.

    Możesz też go totalnie olać i czekać na wezwanie z sądu. pewnie nigdy
    nie przyjdzie.