  • Data: 2007-05-25 21:37:13
    Temat: Re: Czy da sie jakos wycofac darowizne?
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

    maciek wrote:
    > Witam,
    > Moja mama (zyjaca) przekazala w formie darowizny mojej cioci (zyjacej) szesc
    > lat temu nieduza dzialke na wsi lacznie z zabudowaniami. Byla to jej jedyna
    > nieruchomosc. No i sprawa jest w sumie krotka, dzialka jest teraz cioci, a
    > nie mojej mamy.

    I w czym problem? Dorosła nie ubezwłasnowolniona osoba może dysponować
    swoim majątkiem.

    > Ale czy jest jakis prawny sposob, zeby taka decyzje mamy
    > (posiadajacej niestety pelne prawa publiczne) odwolac/wycofac/podwazyc

    Dlaczego "niestety"? A, że nie wykonuje twoich rozkazów?

    > powolujac sie na cokolwiek (na przyklad na to, ze moja mama ma dzieci i
    > moglaby im raczej te dzialke przepisac albo zostawic w spadku)?

    Spadek dotyczy majątku nieboszczyków. Nie wiem czy świadomie, ale w
    pewnym sensie stwierdzasz, że chcesz, aby twoja matka już nie żyła.

    > Pozdrawiam i z gory dziekuje za powazne podejscie do tej sprawy, poniewaz
    > rzecz o ktorej mowa ma dla mnie ogromna wartosc sentymentalna (materialne to
    > jest pewnie obecnie kilkanasie-dwadziescia kilka tys. zl).

    Jaaaaaaaaaasne.

    > Jesli ktos ma jakikolwiek pomysl lub moze mnie odeslac do specjalisty
    > (lacznie z poradami platnymi) to bede wdzieczny.

    Zaproponuj cioci odkupienie od niej nieruchomości.