eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoCzy cos takiego moze byc dowodem w sprawie (wydruk z grupy dyskusyjnej) › Re: Czy cos takiego moze byc dowodem w sprawie (wydruk z grupy dyskusyjnej)
    From: "Marek" <m...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy cos takiego moze byc dowodem w sprawie (wydruk z grupy dyskusyjnej)
    Date: Sun, 20 Feb 2005 14:23:47 +0100

    > jezeli adres przydzielany jest dynamicznie, informacje kto z niego wtedy
    > korzystal zostana podane przez TPsa.

    W przypadku TP sprawa jest prosta :) oni jeszcze jakos sie przejmuja tym
    bezpieczenstwem. Gozej z mniejszymi - lokalnymi operatorami. Np sieci
    miejskie lub dzielnicowe-osiedlowe gdzie admini sa na gorszym poziomie
    (przynajmniej jesli chodzi o sieci osiedlowe i mniejsze) i generalnie moga
    nie posiadac takich informacji. Pozatym w takiej sieci osiedlowej (gdzie nie
    ma central) wydaje mi sie trudne do znalezienia kto uzyskal dany adres bo
    wiaomo ze MAC mozna sobie zmienic i jesli nie ma czestych wezlow
    zarzadzalnych tylko najprostrze przelaczniki i serwer na koncu to trudno
    namierzyc delikwenta po pod dany adres ip mogl sie w danym momencie
    Wracajac do TPsa oni poprostu wskazuja numer abonenta (i jego adres
    zamieszkania) ktory taki adres IP dzierzawil w poszukiwanym momencie.
    Oczywiscie tu TPsa tez musi chciec wspolpracowac :)
    Putanie moje jest kolejne czy taki maly operator powiedzmy lokalny
    (dzuialajacy na podstawie zgloszenia dzialanosci telekomunikacyjnej w URTIP)
    musi gromadzic informacje kto z jakiego IP w jego sieci o jakej porze laczyl
    sie z innym IP? Czy jakas ustawa go obliguje do tego (np prawo
    telekomunikacyjne - przyznam sie ze calego nigdy nie przeczytalem :-P) I
    jesli musza to jak dlugo? :P Czy tez poprostuadmin takiej sieci dla wlasnego
    bezpieczenstwa i spokoju powinien takie cos archiwizowac.