eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoCzy administrator (dostawca poczty np.) ma prawo czytać maile? › Re: Czy administrator (dostawca poczty np.) ma prawo czytać maile?
  • Data: 2008-09-02 06:30:12
    Temat: Re: Czy administrator (dostawca poczty np.) ma prawo czytać maile?
    Od: "Piotr [trzykoty]" <n...@t...adresu> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Jacek_P" <L...@c...edu.pl> napisał
    > Pozostaje to w dalszym ciagu przede wszystkim problemem nadawcy i
    > charakteryzuje
    > jego niekompetencje. Nie jest to problemem odbiorcy. Zaznaczam, ze jest to
    > moje
    > zdanie wbrew socjalizujacemu stanowisku RPO,

    Ja rozumiem Twoje stanowisko. Tylko zwróć uwagę, że w Polsce ludzie
    powszechnie nie znają się na aspektach informatycznych czy zasadach budowy
    adresów. Jak ktoś się loguje na swoim serwerku hasłem i wysyła do jakiejś
    osoby to liczy na to, że jednak pozostanie to jego prywatną korespondencją,
    a nie przedmiotem debaty całego działu w firmie.
    A prawo z reguły ma chronić stronę słabszą, mniej obeznaną w danej sprawie.
    Bo gdyby każdy miał osobiście dbać i sprawdzać wszystko to mielibyśmy
    dżunglę, ustawy nie byłyby potrzebne, wszystko możnaby zredukować do umów
    między stronami. Tylko taki ustrój spowalniałby gospodarkę, bo by nic nie
    można było zrobić, bo nie istałoby zaufanie do środków techniki i innych
    nowych wynalazków oraz nie byłoby domnienimanie dobrej woli, gdyby prawo
    tego nie regulowało, a każdy musiałby się znać na wszystkim i o wszystko
    dbać samemu, zamiast rozwijać biznes w czymś w czym jest dobry.