eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoCzy administrator (dostawca poczty np.) ma prawo czytać maile? › Re: Czy administrator (dostawca poczty np.) ma prawo czytać maile?
  • Data: 2008-09-02 05:50:34
    Temat: Re: Czy administrator (dostawca poczty np.) ma prawo czytać maile?
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Piotr [trzykoty] <n...@t...adresu> napisal:
    > Ale pracodawca powinien się liczyć właśnie z tym, że list może być prywatny,
    > mimo, że został wysłany na adres w domenie pracodawcy. O pomyłkę lub
    > niewiedze wysyłającego łatwo.

    To jest problem wysylajacego. Kompletnie do niczego mnie nie zobowiazuje.
    Wyslanie nieszyfrowanego maila jest odpowiednikiem wyslania pocztowki.
    Otwartej. Dostepnej dla kazdego. Dopiero po przeczytaniu tresci mozna
    zorientowac sie, ze nie jest to do nas kierowane.

    Jak wysylajacy chce miec pewnosc poufnosci, to niech stosuje odpowiednik
    zaklejonej koperty z adnotacja 'do rak wlasnych'. Szyfrowanie.
    Jak trafi przez pomylke do mnie, to przez fakt nieznajomosci klucza
    bede wiedzial, ze to nie do mnie. Inne formy maja charakter inwazyjny
    i narzucaja mi sposob traktowania przesylek na MOIM serwerze.
    Moze to byc prawnie narzucone przez debilne przepisy i rownie
    nierozgarnietych poslow, pozostaje to jednak debilne.

    > I dlatego pracodawca przy swojej decyzji powinien być ostrożny.
    > Wcześniej pokazałem, że znalezienie się prywatnego
    > listu w skrzynce mailowej na służbowej domenie jest nawet o wiele bardziej
    > prawdopodobne (niejednoznaczność adresów)

    Pozostaje to w dalszym ciagu przede wszystkim problemem nadawcy i charakteryzuje
    jego niekompetencje. Nie jest to problemem odbiorcy. Zaznaczam, ze jest to moje
    zdanie wbrew socjalizujacemu stanowisku RPO, ktory uwaza, ze pracownik ma prawo
    do zawlaszczania narzedzi pracodawcy.

    Czy jezeli chcesz wyslac list papierowy do 'Jana Kowalskiego' to walisz
    na oslep do wszystkich mozliwych 'Janow Kowalskich', czy tez najpierw
    sie upewniasz, co do poprawnosci adresu?
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek