    From: Malpy i Delfiny <h...@a...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy Polska to państwo prawa
    Date: Thu, 15 May 2014 15:52:02 +0200
    <lkvcl9$u4q$1@portraits.wsisiz.edu.pl> <lkvdrp$3ok$1@speranza.aioe.org>
    <c...@g...com>
    <5373853d$0$2154$65785112@news.neostrada.pl>
    <d...@g...com>
    <ll04p4$bij$1@node2.news.atman.pl>
    <f...@g...com>
    <5373d547$0$2228$65785112@news.neostrada.pl>
    <2...@g...com>
    <ll1rnp$au8$1@node1.news.atman.pl>
    <5374bcd2$0$2369$65785112@news.neostrada.pl>

    On 15.05.2014 15:10, p47 wrote:

> [...]
    > KC par.1 " Przeciwko temu, kto samowolnie naruszył posiadanie, jak
    > również przeciwko temu, na czyją korzyść naruszenie nastąpiło,
    > przysługuje posiadaczowi roszczenie o przywrócenie stanu poprzedniego i
    > o zaniechanie naruszeń. Roszczenie to nie jest zależne od dobrej wiary
    > posiadacza ani od zgodności posiadania ze stanem prawnym, chyba że
    > prawomocne orzeczenie sądu lub innego powołanego do rozpoznawania spraw
    > tego rodzaju organu państwowego stwierdziło, że stan posiadania powstały
    > na skutek naruszenia jest zgodny z prawem".

    No dobrze, ale wedle relacji wlasciciela dzialki, to nikt nie chce sie
    przyznac, ze jest wlascicielem nowego krzyza. Nie ma osoby ani osoby
    fizycznej ktora posiadalaby krzyrz. Jest niby wsiowa spolecznosc, ktora
    ucieka na pytanie "z kim rozmawiac" lub wskazuje proboszcza, ktory tez
    sie nie czuje wlascicielem krzyza.

    > Twoja rada proponująca podjęcie działań zakazanych przez prawo w celu
    > dowiedzenia się, z kim nalezy rozmawiać ma tez tę wadę, ze jesli w
    > wyniku tego bezprawia jednak zgłosi sie ktoś od strony parafian
    > reprezentujący posiadacza to, jesli będzie on "kumaty' w prawie, albo
    > jesli wesprze się nawet średnio rozgarnietym prawnikiem to z łatwością
    > wyegzekwuje od autora wątku nie tylko w podskokach przywrócenie
    > poprzedniego stanu posiadania (tj. udostępniony krzyż), ale i sowite
    > odszkodowanie!

    Ale na chwile obecna jest problemem to, ze nie mozna rozmawiac z nikim o
    krzyzu, bo nikt albo sie nie czuje albo nie przyznaje.

    Po wielokrotnych poszukiwaniach mozna uznac, ze taka osoba nie istnieje.
    Co tez moze byc argumentem za podjetymi dzialaniami.

    Rozgarnietego prawnika moze tez miec wlasciciel posesji. Ktory
    wwwwwyegzekwuje od objawionej wreszcie osoby - wlasciciela krzyza, to,
    ze zniszczono jego wlasnosc (stary krzyz) i zastapiono samowolka budowlan.

    --

    Uwaga! Delfiny i małpy dołączą do internetu! Średnie IQ
    internautów ma dzięki temu szansę znacząco... wzrosnąć!

    http://antyweb.pl/delfiny-i-malpy-dolacza-do-interne
    tu/

    Czyż nie? ;)