    Date: Thu, 15 May 2014 15:34:54 +0200
    From: p47 <k...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy Polska to państwo prawa
    <lkvcl9$u4q$1@portraits.wsisiz.edu.pl> <lkvdrp$3ok$1@speranza.aioe.org>
    <c...@g...com>
    <5373853d$0$2154$65785112@news.neostrada.pl>
    <d...@g...com>
    <ll04p4$bij$1@node2.news.atman.pl>
    <f...@g...com>
    <c...@g...com>
    <5373d8be$0$2153$65785112@news.neostrada.pl>
    <5373e9a1$0$2376$65785112@news.neostrada.pl>
    <53740abb$0$2225$65785112@news.neostrada.pl>
    <53745c63$0$2361$65785112@news.neostrada.pl>

    On 2014-05-15 08:19, m wrote:

    > Posiadaczami zależnymi.

    Tak jak podejrzewałem wszystko ci się poplątało!
    Parafianie wbrew twojemu błednemu pogladowi nie są posiadaczami
    zaleznymi, bo nie wiąże ich z właścicielem ŻADNA umowa okreslająca i
    ograniczajaca warunki ich władania, - nie istnieje bowiem ŻADNA umowa
    posiadaniu zależnym.
    Parafianie są bezspornie posiadaczem samoistnym, bo władają tym
    fragmetem działki jak własciciel zgodnie z wolą dziadka, który zresztą
    zaakcentował ten fakt materialnie sam wyodrębniając ten fragment
    ogrodzeniem z posesji którą sam władał, a wiec zrezygnował np. z nadzoru
    włascicielskiego nad krzyżem oddając go w posiadanie samoistne
    parafianom nie zastrzegając przy tym żadnej umowy.
    To jest taka sama sytuacja jak np. z zegarkiem, który komuś wręczyłeś.
    Jesli nie ma przy tym żadnej umowy określajacej cel i warunki posiadania
    tego zegarka przez jego nowego posiadacza (np. że wręczyłes go w celu
    naprawy) to ten nowy posiadacz jest jego posiadaczem samoistnym i po
    upływie okreslonego czasu moze zostać przez zasiedzenie jego
    właścicielem. Podobnie jest w sytuacji tej działki i nic tu nie ma do
    rzeczy fakt, czy działkę przekazał im dziadek, czy sami ją sobie wzięli.
    Poniewąz jak widac nie chciało ci się przeczytać art. 336 KC który
    wystarczająco jasno okresla te sprawy to przytaczam go tutaj in
    extenso:" Art. 336. Posiadaczem rzeczy jest zarówno ten, kto nią
    faktycznie włada jak właściciel (posiadacz samoistny), jak i ten, kto
    nią faktycznie włada jak użytkownik, zastawnik, najemca, dzierżawca lub
    mający inne prawo, z którym łączy się określone władztwo nad cudzą
    rzeczą (posiadacz zależny)."

    > A ty z art 337.

    Przeczytaj ten art. ze zrozumieniem!! -"Art. 337. Posiadacz samoistny
    nie traci posiadania przez to, że oddaje drugiemu rzecz w posiadanie
    zależne."
    Dotyczy on WYŁACZNIE sytuacji, gdy posiadacz samistny oddaje komuś dana
    rzecz w posiadanie ZALEŻNE, a więc na podstawie umowy np. w zastaw,
    dzierżawę, najem itp., np. przykładowy zegarek do naprawy.
    W opisywanym przypadku nic takiego nie miało miejsca, dziadek krzyż
    wygrodził i oddał ten fragment we władanie modlącym się, rezygnując ze
    swojego nad nim władztwa.