    Date: Wed, 14 May 2014 13:43:28 +0200
    From: m <m...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy Polska to państwo prawa

    W dniu 14.05.2014 11:06, dexth pisze:
    > Mój dziadek zrobił głupotę i postawił w 1965 roku na swojej działce przy ogrodzeniu
    dębowy 3 metrowy krzyż. W maju zbierają się tu starsze panie i śpiewają pieśni. W
    1990 roku zmienialiśmy ogrodzenie i przesunęliśmy płot tak, że krzyż jest poza naszym
    ogrodzeniem. Zrobiliśmy to, ponieważ do strojenia krzyża panie wchodziły przez nasz
    ogródek. W 1991 roku dziadek zmarł i ja jestem właścicielem posiadłości. Nie było z
    tego powodu żadnych sporów, aż do 1995 roku, kiedy bez powiadomienia mnie podstępnie
    wykopali nasz krzyż i postawili metalowy. Od tego czasu trwa spór, bo to jest już
    ich. W 2010 ogrodzili krzyz płotkiem metalowym, również bez mojej zgody. Prace te są
    zawsze prowadzone pod moją nieobecność. Domyślałam się kto to robi, ale te osoby mi
    odpowiadały, że to nie one , ale wieś o tym decyduje i wieś to robi. 14 kwietnia 2014
    wróciłem z pracy wcześniej niż zwykle i zastałem kilka osób, które właśnie zbierały
    się do odejścia po zakończonej pracy. Została wylana betonowa płyta,
    wielkości 1 metr na 80 centymetrów. To te osoby, co zawsze podejrzewałem, że te
    prace wykonują. Zażądałem natychmiastowego usunięcia tej betonowej płyty z mojej
    działki. Jedna z tych osób mi odpowiedziała, żebym się z tym problemem udał do
    księdza, druga, że nie mam tu nic do gadania, bo to nie moja działka i mogę sobie
    rządzić wewnątrz ogrodzenia, a oni robią to w pasie drogowym i mają do tego prawo a
    jedna pani, że krzyż tu stał i stał będzie i już mnie uprzedza, że na tej wylewce
    będzie postawiona kapliczka (pewno miała na myśli figurkę czy coś w tym rodzaju). W
    każdym razie okazuje się, że sprawa jest rozwojowa. Zgłosiłem nazwiska osób które
    wykonywały te prace do Urzędu Gminy jako właściciela pasa drogowego oraz na Policję.
    Z urzędu dostałem odpowiedź, że Urząd nie wydawał pozwolenia na wykonywanie prac w
    pasie drogowym w mojej miejscowości, a dziś też dostałem pismo z prokuratury o
    odmowie wszczęcia dochodzenia, bo czyn nosi znamion czynu zabronionego. Teraz już nie
    chcę tego
    cyrku mieć przed domem, a oni pewno dostaną tą odpowiedź z prokuratury, która ich
    dowartościuje i zmobilizuje do jeszcze aktywniejszych działań. Planuje ogrodzić się w
    granicach działki i wtedy ten krzyż będzie wewnątrz mojego ogrodzenia, ale już
    sąsiedzi mi mówią, że moje ogrodzenie powinno ominąć krzyż. Nie jestem postury
    Pudziana czy Kliczki. Co robić?

    O rany, cały post w jednym wierszu. Ja jakbym chciał to nawet nie
    wiedziałbym jak to zrobić :).

    A do meritum - warto by było się zastanowić, czy przypadkiem ten krzyż i
    teren nie jest jednak ich :).

    20 lat minęło, jest wejście samoistne w posiadanie, ewidentnie w dobrej
    wierze (tj. są przekonani że to ich).

    Czy nie może się okazać że zasiedzieli co najmniej służebność gruntu?

    p. m.