    From: "Waldek \"Jakec\" Bulkowski" <j...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy NIP jest na całe życie?
    Date: Mon, 14 Apr 2008 07:30:53 +0200

    Dnia Sun, 13 Apr 2008 16:18:24 -0500, witek napisał(a):

    > Ten sam NIP był nadany dwóm różnym instytucjom i mało mnie obchodzi co
    > ty wiesz i co jest niemożliwe skoro tak było.

    Nie dociera do Ciebie to co napisał Le5zek?
    To nie dwie instytucje miały takie same NIPy... Na 99% osoba zgłaszana do
    ubezpieczenia do ZUS po raz pierwszy podała NIP zakładu pracy jako swój.
    Duuuużo takich przypadków było. Instyutucja zgłaszająca osobę do
    ubezpieczenia nie ma możliwości sprawdzenia, czy dana osoba podała jej
    _swój_ NIP.
    Heh... Znam przypadek, gdy oddział ZUS w przykładzie prawidłowego
    wypełnienia zgłoszenia podał swój NIP - i nikt nie zauważył, że jedna z
    pierwszych osób zgłaszająca się (jako DG) do ubezpieczenia właśnie ten NIP
    bezmyślnie przepisała ze wzoru. A że sam ZUS nie był jeszcze wciągnięty do
    bazy, to po jakim czasie okazało się, że facet jako płatnik ma... kilkaset
    osób zgłoszonych :)

    3mcie się.
    --
    Waldek "Jakec" Bulkowski