  • Data: 2023-12-18 15:39:16
    Temat: Re: Czy Holocaust był niemieckim ludobójstwem (tylko) WYZNANIOWYM? [Was: a w Sejmie sie dzieje]
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sun, 17 Dec 2023 12:03:21 +0100, A. Filip wrote:

    > Ponieważ Niemcy vel. naziści ustalali "bycie Żydem" (także) *po
    > dziadkach* to raczej wiara (w papierach) na dwa pokolenia wstecz była w
    > tym przypadku w miarę prostą _metodą_ identyfikacji ofiar nawet jak sama
    > ofiara judaizmu już nie wyznawała [A].

    O ile jest w papierach ta informacja.
    Często była.

    > Tyle że to jest w sumie duperela
    > z punktu widzenia jak złe i trudne do uwierzenia było przemysłowe
    > mordowanie milionami głownie niemieckim gazem.

    Była jakas taka nienawisc w Niemcach w tych nazistowskich czasach ...
    akurat niekoniecznie zmieniona w ochotę do mordowania Żydów,
    bo większosc o tym po prostu nie wiedziała, ale cos ich nie lubili.

    > BTW wydaje mi się że pamiętam film w którym jak syn chciał do (szkoły?)
    > SS to matce sprawdzili papiery na *cztery* pokolenia wstecz i wyszło.

    Bardzo możliwe, ale SS ... to miała być elita.
    Gruntowne sprawdzenie niezbędne.

    Z drugiej strony kilku Żydów sie jakoś tam prześlizgnęło.

    J.