  • Data: 2023-12-18 16:38:49
    Temat: Re: a w Sejmie sie dzieje
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sun, 17 Dec 2023 08:50:18 +0100, Shrek wrote:

    > W kwestii antysemityzmu w polsce to odnoszę wrażenie, że jest jak w
    > starym powiedzeniu że jak gdzieś nie ma anysemityzmu to żyd go sobie
    > stworzy. Ja do żydów nic nie miałem dopóki nie okazało się że żydzi mają
    > coś do mnie za holokaust i nie dość że jestem winny holokaustu to
    > jeszcze im jestem winny kasę. W skrócie - niech spierdalają.

    No ale faktem jest, ze władza ludowa Żydom majątki pozabierała.
    Tym co nie przeżyli może i zasadnie, tym co przeżyli ...
    tak samo zabrała, jak i "prawdziwym Polakom".

    > Ale to raczej wyjątki niż reguła. Azja jest znacznie bardzej
    > wieloreligijna niż europa. Więc skoro się do tej pory nie pozabijali to
    > musieli się nauczyć żyć obok siebie.

    Moze tam w Azji też sie pozabijali ... miejscami.

    > W europie się pozabijali aż na
    > każdym terenie została jedna. i jest to w sumie dobry powód żeby tego
    > procesu nie zaczynać od nowa:P

    > No ale tak się składa, że turcy raczej do nas nie imigrują (filipińczycy
    > to już bardziej - ale ich to nawet prawie nikt nie traktuje w kategorii
    > muzułmańskich uchodzćów - dla większości to "ciapaci"). Nawet komfie
    > trochę to zajęło żeby się skapować że to muzułmanie;)

    Ale chyba nie zawsze. Islamisci też sie nie od razu skapowali, ze jak
    "narodowcy" "biją Żydów", to wcale nie są przyjaciółmi.

    W Turcji przez lata rządziła lobby/junta wojskowa, co to mało
    religijna była, ale teraz islamizm powraca ...

    > Być może. W sumie kiedyś arabowie stali wyżej cywilizacyjnie od europy.

    Europa za chrześcijanstwa sie jakby cofnęła w rozwoju, ale potem
    wystrzeliła. A inni jakos zatrzymali. Tośmy ich złupili ..

    > Natomiast efekt jest, jaki jest. O ile ci spod znaku krzyża z wojen
    > religijnych raczej już wyrośli, to ci spod znaku półksieżyca często
    > zachowują się jakby się jakiś poważnych dragów naćpali... W sumie tu i
    > teraz ważniejszy jest skutek niż przyczyna.

    Ale może jednak przyczyna? Znikną przyczyny, znikną skutki ...

    > Sądzę, że religie miały swoją pozytywną rolę (na historycznej prawdzie
    > etapu), bo na pewnym etapie rozwoju nie da się pewnych rzczeczy
    > wytłumaczyć bez koncepcji boga. A i na społeczenstwie da się wymusić
    > pozytywne (jak na prawdę etapu) zachowania - jak na przykład tępienie
    > gejów

    A co w tym takiego pozytywnego?

    > ale też nadmiernej rozwiązłości

    Albo w tym :-)

    > i poparcie pana feudalnego;) Już
    > ten etap raczej przeszliśmy. Choć kto wie - może w przyszłości
    > cyberpunkowe koroporację je jeszcze wykorzystają;)

    J.