    From: "Krystian Zaczyk" <z...@s...etan.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy 12-to tygodniowy plemnik to już człowiek?
    Date: Sat, 21 Jun 2008 00:50:14 +0200

    Użytkownik "Arek" <a...@e...net> napisał:

    > Ty przeczytaj co ja napisałem jeszcze raz a co konsekwentnie próbujesz
    > ignorować.

    Ależ ja nie ignoruję Twojego zdania, które powtarzasz w kółko.
    Przeciwnie, tłumaczę cierpliwie dlaczego się mylisz -- bo mieszasz
    pojęcia: czyn zabroniony, przestepstwo oraz zasady odpowiedzialności
    i na tej podstawie wysnuwasz błędne wnioski.

    > Właśnie o to chodzi, że nie jest to ani "be" ani nie jest to czyn
    > zabroniony.

    Chodzi o to, że jest to czyn zabroniony, czyli czyn opisany
    w ustawie karnej. Za czyn zabroniony popełniony przez nieletniego
    (z wyj. określnymi w Art. 10 § 2) nie grozi mu odpowiedzialność karna.
    Natomiast w przypadku, gdy czyn ten _jest_ przestępstwem, mają
    zastosowanie przepisy innej ustawy -- Ustawy o postępowaniu
    w sprawach nieletnich (odpowiedzialność z KK wyłącza Art.10 § 1).

    > Cieszę się, że w tym się zgadzamy.

    Ja też sie cieszę, że nareszcie zmieniłeś zdanie. Prokurator nie mógł
    stwierdzić inaczej -- ciaża bez obcowania płciowego jest mało
    prawdopodobna ;-), a dziewczyna nie miała 15 lat.

    Krystian