eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoCzas reakcji na odrzuconą reklamacj › Re: Czas reakcji na odrzuconą reklamacj
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!newsfe
    ed.tpinternet.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mail
    From: "RS" <a...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czas reakcji na odrzuconą reklamacj
    Date: Sun, 13 May 2007 14:13:27 +0200
    Organization: tp.internet - http://www.tpi.pl/
    Lines: 45
    Message-ID: <f26ven$ot4$1@atlantis.news.tpi.pl>
    References: <f26okb$2cl$1@atlantis.news.tpi.pl> <k...@z...router>
    NNTP-Posting-Host: doy148.neoplus.adsl.tpnet.pl
    X-Trace: atlantis.news.tpi.pl 1179058457 25508 83.24.132.148 (13 May 2007 12:14:17
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@t...pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 13 May 2007 12:14:17 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.3028
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.3028
    X-RFC2646: Format=Flowed; Original
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:461120
    [ ukryj nagłówki ]

    Dzięki Marcinie za odpowiedź, w tym konretnym przypadku reklamacja została
    złożona w pewien poniedziałek, a odpowiedź jest datowana dwa tygodnie
    później we wtorek, a to już piętnasty dzień kalendarzowy :-) Gdyby nie
    kompletny brak poszanowania klienta, pewnie nie byłbym taki złośliwy...
    Napisałeś, że w jakichś przypadkach może to być nawet dłużej niż 15 dni ?
    Ale chyba tylko w wyniku obustronnej zgody na przedłużenie terminu, czy się
    mylę? W każdym razie, czy wystarczy, że w kolejnym piśmie do przedsiębiorcy
    powołam się na przekroczony, owy 14 dniowy termin i ustawę, czy też może nie
    powinienem zapomnieć o jakichś innych, ułatwiających życie klauzulach?
    Pozdrawiam, RS.


    Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...ml1.net> napisał w wiadomości
    news:kt7jh4-7jk.ln1@ziutka.router...
    > Dnia 13.05.2007 RS <a...@o...pl> napisał/a:
    >> Witam wszystkich obecnych, moje dwa pytania dotyczą stosunku między
    >> przedsiębiorcą a konsumentem.
    >> 1) Po negatywnym rozpatrzeniu reklamacji, ile konsument ma czasu na
    >> reakcję
    >> (np. wysłanie ponownego pisma do przedsiębiorcy z dodatkowymi argumentami
    >> oraz z informacją o ewentulanym składaniu sprawy do sądu) i z jakiej
    >> podstawy prawnej taki termin wynika?
    >
    > Nie ma określonych specjalnie w tym celu terminów. Nie ma też obowiązku
    > informowania o pozwie.
    >
    >> 2) Po okresie dwutygodniowego zwodzenia konsumenta, przedsiębiorca
    >> ustosunkował się pisemnie (negatywnie) do reklamacji dopiero 15 dni od
    >> momentu jej przyjęcia podczas gdy, jak wiadomo, miał na to 14 dni. Jak w
    >
    > Te 14 dni to w praktyce dni 15 a nawet może być dłużej. Pierwszy dzień się
    > nie liczy. Ostatni liczy się do końca. Jeśli ostatni jest uznany ustawowo
    > za wolny od pracy, termin upływa dnia kolejnego.
    >
    >> praktyce (jakim pismem) można wyegzekwować swoje prawo do wymiany
    >> wadliwego
    >> sprzętu na nowy - żądanie to oczywiście było ujęte w skutecznej prawnie
    >> reklamacji (ze wszystkimi niezbędnymi elementami).
    >
    > W praktyce żadnym. Jak się sprzedawca uprze to zostaje tylko sąd.
    >
    > --
    > Marcin


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1