    From: MiKeyCo <m...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czarna lista sadownictwa - www.czarna-lista.org
    Date: Sun, 19 Mar 2006 11:48:29 +0100

    Lookasik napisał(a):
    > odczules na wlasnej skorze czy powtarzasz za innymi???
    > w kazdej grupie jest czesc ludzi podatnych na korupcje, niewazne czy sa
    > sedziami, czy pracuja w ministerstwie, w przychodni itd itp. kwestia jest
    > tylko jak duzy jest to odsetek.

    Jak dla mnie każdy odsetek różny od zera w środowisku sędziów jest
    zbyt duży. Jakieś dziwne? Czy też za bardzo się przyzwyczaiłeś do
    pięknego stylu sądownictwa jakie dotychczas mieliśmy - mezalians
    immunitetu, pozostałości totalitarnych, tupetu i częstokroć głupoty.
    Jakoś w dyskusjach o sądownictwie żadko padają argumentu służby
    publicznej a najczęsciej argumenty immunitetu i niezależności. Powinni
    nie owijać w bawełnę i opierać się na kwestii samowoli a nie niezależności.

    > A mnie smiesza nagonki na srodowiska gdzie
    > akurat ten odsetek jest najmniejszy.

    Zastanawia mnie jedno, czemu jest najmniejszy? A ten rzekomo
    najmniejszy odsetek nie wynika przypadkiem z przyczyn metodologicznych
    badania owego odsetka? Bo jeśli mierzysz go przez pryzmat wyroków
    karnych i dyscyplinarnych w środowisku, które musi wyrazić zgodę (często
    po prostu nie dopuszcza) do tych wyroków, to rzeczywiście będzie to
    najmniejszy odsetek. A dokładnie będzie to taki odsetek jaki środowisko
    samo sobie pozwoli ujawnić.

    > Jestem ciekaw czy Ci , ktorzy tak wrzeszcza i oburzaja sie na korupcje sa
    > czysci. Obawiam sie, że nie.

    Chciałbyś stwierdzić, że nie jesteś? Przykro mi.

    > I dlatego wlasnie irytuje mnie taka demagogie, prowadzona tylkko i wylacznie
    > na potrzeby elektoratu.

    System sądownictwa jak na razie jeszcze się nie opiera bezpośrednio na
    wyborach. A szkoda. Przydałby się choć okres próbny.

    > A niemyslacy ludzie lapia sie na to jak mucha na lep i krzycza ,ze min
    > Ziobro zrobi z tym porzadek.

    I czemu mieszasz różne sprawy? Psioczysz na demagogię a samemmu się
    nią posługujesz. Min. Z. ma tyle wspólnego z problemem sądownictwa co
    motyka ze słońcem. Jeśli mie zauważyłeś, to forsuje on wraz z frakcją
    tylko jedną z opcji naprawy sądownictwa. Nie podoba się? To przedstaw i
    przeforsuj lepszą.

    pzdr
    MiKeyCo