  • Data: 2004-11-19 21:16:07
    Temat: Re: Cyfra+ i propozycja Polecenia Zapłaty
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:1tmvo64y5ng0d.dlg@int.dyndns.org.invalid...

    > Właściciela rachunku brak, jest tylko numer jego konta. Przesyłka trafiła
    na
    > adres korespondencyjny abonenta.

    No to faktycznie głupio. Ale od strony prawnej neiwiele im można zrobić. Do
    zachowania tajemnicy bankowej zobligowane są banki. Inne osoby już nie -
    przynajmniej pod odpowiedzialnością karną. Cywilna odpowiedzialność też
    raczej wątpliwa. Pomijając ciężkie do wywiedzenia straty, to brak jest
    zastrzeżenia o koneiczności zachowania tego w tajemnicy.

    > No właśnie :( Jaki problem, żeby korzystający "zamówił" sobie kilka
    > dodatkowych usług na koszt właściciela konta, co mu operator ułatwia.
    > I pomińmy kweste uczciwości i odpowiedzialności karnej korzystającego, a
    > skupmy się na kłopotach właściciela konta i operatorze.

    Są dwie bariery. Wzór podpisu i wyciąg.

    > Ale wysłali pod adres korespondencyjny abonenta.

    A był inny regulujący? Bo może nie.

    > Umowę, łącznie z aneksami czytałem od początku do końca, może jest coś w
    > regulaminie, ale wątpię... Dziś płacisz Ty, za 4 miesiące Johnson,
    następnie
    > Mithos... :P Dlaczego operator ujawnia mi numery waszych kont?

    Nie o to chodzi. oczywiście, że nie ma znaczenia, kto płąci. W umowach
    zawieranych pod koneic 99 roku (wówczas zawierałem) są takie klauzule, że z
    góry zakąłdamy, ze wynajmuję to dla innej osoby. To się bodaj w umowie
    fundator nazywało, jak się nie mylę. nie chce mi sie szukać tego papierka.
    Pamiętam, ze było, bo akurat znam sytuację, gdy tak to było rozwiazane. Bo z
    jednej strony terminal stał w firmie, a z drugiej strony płąciła osoba
    fizyczna (zrzutka była), a nie firma.

    > IMO troszeczkę przesadzili ze swoją nadgorliwością :D

    Bo ja wiem?