    From: fate <a...@s...neet>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Co zrobiae z workiem danych osobowych?
    Date: Sat, 21 Jan 2006 14:56:58 GMT

    Heming wrote:

    > U?ytkownik "Maciej Bebenek" <m...@t...waw.pl> napisa? w wiadomo?ci

    > Skandal w ?odzi: uczciwy znalazca w kajdankach
    >
    > Kajdanki, przeszukanie, o?miogodzinne przes?uchanie na komendzie, w ko?cu
    > postawione zarzuty. To wszystko spotka?o ?odzianina, który znalaz? na
    > ?mietniku baz? danych klientów firmy Provident i odda? je "Gazecie
    > Wyborczej"

    Dobry adwokat nie powinien miec klopoty ze zbankrutowaniem dzielnych
    policjantow.

    > Jaros?aw Turajczyk znalaz? w torbie obok ?mietnika na ?ódzkich Ba?utach
    > kilkaset kartek z ponad 2,5 tysi?cami nazwisk klientów ?ódzkiego oddzia?u
    > firmy Provident Polska. Turajczyk to 44-letni psycholog i wyk?adowca
    > akademicki.

    Rzeczy wyrzucone na smietnik nie stanowia wiecej wlasnosci tego kto je
    tam wyrzucil. Kazdy moze je sobie wziac. Zatem nie mozna stosowac
    paragrafow dotyczacych mienia, a dalej danych tajemnic handlowych.
    Koniec sprawy.

    > - Zadzwoni?em do firmy i powiedzia?em, ?e mam ich dokumenty. Przedstawi?em
    > si?, poda?em numer telefonu, prosi?em, by si? ze mn? skontaktowali, to im je
    > oddam. Za?artowa?em, ?e nale?y mi si? "znale 1/4 ne" i mogliby mnie zaprosiae na
    > obiad - opowiada. - Na drugi dzie? przedstawiciel firmy zadzwoni?,
    > stwierdzi?, ?e jestem szanta?yst? i powiadamia policj?.

    Falszywe zawiadomienie policji. Za to widze dodatkowe odszkodowanie dla
    ofiary. Ofiara stala sie wlascicielem dokumentow, kiedy je sobie zabrala
    ze smietnika. Moze jest odspredawac bankowi i negocxjowac (a nie
    szantazowac) ile jej sie podoba.

    Czy sa w Polsce jeszcze adwokaci z mozgiem?

> [...]
    > redakcji "Gazety".
    >
    > Ka?dy klient jest szczegó?owo opisany: imi? i nazwisko, dok?adny adres z
    > numerem telefonu, kwota po?yczki, jak? dosta? od Providentu, oraz odsetki,
    > jakie musi sp?aciae. Przy niektórych nazwiskach pracownicy firmy zaznaczaj?
    > d?ugopisem, czy danej osobie mo?na udzieliae kolejnej po?yczki, czy nie.
    > Pojawiaj? si? sugestie "mo?na", "nie dawaae, problemy", "ma ?on?, da rad?
    > sp?aciae", "ju? dosta? dwie po?yczki". ?odzianie, do których zadzwonili?my,
    > by zweryfikowaae dane, przyznali, ?e s? klientami firmy. Byli w?ciekli, ?e

    Tutak dobry adwokat powinien wytoczyc proces nie tylko na rzecz ofiary
    przeciwko bankowi, ale rownoczesnie na rzecz tych osob ktorych dane
    osobowe bank udostepnil publicznie. A tym jest wywalenie ich na smietnik.

> [...]
    > dokumenty. Mimo to dzie? pó 1/4 niej policja zatrzyma?a Turajczyka. Jego dane
    > funkcjonariuszom przekaza? pracownik Providentu. - Wpadli we trzech do domu
    > o siódmej rano - opowiada Turajczyk. - Skuli mnie, przeszukali mieszkanie i
    > zawie 1/4 li na komend?. Wszystko na oczach s?siadów z bloku. Tam zdj?li mi
    > odciski palców, zrobili zdj?cia, za?o?yli kartotek?. Przes?uchanie trwa?o
    > osiem godzin. Nawet z toalety korzysta?em zakuty w kajdanki. Potraktowali
    > mnie jak bandyt?.
    >
    > M??czy 1/4 nie postawiono zarzut "ukrywania dokumentów, którymi nie ma prawa

    To chyba magistowie po uczelni w Szczytnie byli?

    Na prawo dysponowac, bo co zabrane ze smietnika, to jest juz jego. Za
    wyjatkiem kublow.

    > Wed?ug policji istnia?a te? "obawa zacierania przez niego
    > ?ladów", st?d kajdanki i przeszukanie mieszkania, które nic zreszt? nie
    > da?o, bo dokumenty by?y w redakcji.

    Takie tlumaczenie, to wyzsza nazwiazka.

    > - Wszystko odby?o si? zgodnie z prawem. Zostali?my powiadomieni przez firm?
    > Provident o utracie dokumentów

    Klamstwo. Nie utrata, a dobrowolne pozbycie sie i udostepnienie
    publicznosci.

    Zreszta, tutaj powstaje pytanie: kiedy zostali zawiadomieni. Bo jezeli
    mieli dokumenty w reku i wiedzieli ze pochodza ze smietnika, a pozniej
    zostali zawiadomieni, to leza.