  • Data: 2005-01-29 08:17:16
    Temat: Re: Co z tą "wpadką" ?
    Od: "Mała Mi" <p...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Rav" napisał ...

    > Jedni twierdzą ze w momencie
    > zapłodnienia, inni że w momencie narodzin. Ja osobiście upatrywał bym
    > początku człowieczeństwa w momencie kiedy zaczyna funkcjonować układ
    > nerwowy i mózg małego człowieka.

    I o to właśnie cała rzecz się rozbija.
    Jeżeli przyjmiemy, że człowieczeństwo zaczyna się
    w momencie, gdy zaczyna funkcjonować mózg,
    to nie ma w sumie różnicy między Postinorem, RU- 468
    i zabiegiem dokonanym w pierwszych tygodniach ciąży.
    Jeżeli natomiast uznany, że w momencie zapłodnienia,
    wygląda to zgoła inaczej. Zapłodnienie ma miejsce
    ciut wcześniej niż zagnieżdżenie się zarodka w macicy.
    Postinor uniemożlwia zagnieżdżenie się zapłodnionej
    komórki. Jeżeli więc za początek życia uznamy zapłodnienie,
    to ewidentnie działa on przeciwko życiu.
    Oba poglądy (że z chwilą rozpoczęcia pracy mózgu,
    i że w momencie zapłodnienia) da się udowodnić,
    wielokrotnie i na różne sposoby już to robiono.
    Natomiast twierdzenie, że tym najbardziej znaczącym
    i kluczowym momentem jest wczepienie się zarodka
    w macicę, zdaje się być mocno naciągane.
    Zapłodniona, dzieląca się komórka to nie człowiek,
    a staje się nim na skutek przylgnięcia do ścianki macicy ? Hm ...
    Medyczna definicja ciąży jest, jaka jest, ale chyba nie o to chodzi.
    To raczej kwestia własnego, wewnętrznego przekonania.
    Albo uznajemy, że życie zaczyna się w momencie zapłodnienia, albo nie.
    I z tego wypływają ewentualne dalsze decyzje i działania.
    Oburzanie się na samą myśl o aborcji,
    a jednocześnie pełna aprobata dla Postinoru
    jest po prostu sporą niekonsekwencją.

    Pozdrawiam !
    Mała Mi