eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoCo wpisują na karty zgonu w szpitalu i dlaczego. Oraz o leczeniu. Tylko dla foliarzy ;-) › Re: Co wpisują na karty zgonu w szpitalu i dlaczego. Oraz o leczeniu. Tylko dla foliarzy ;-)
  • Data: 2021-11-26 20:21:35
    Temat: Re: Co wpisują na karty zgonu w szpitalu i dlaczego. Oraz o leczeniu. Tylko dla foliarzy ;-)
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 26.11.2021 o 17:54, Zbynek Ltd. pisze:
    > Nie chce mi się odszukiwać kto pytał co wpisują na karty zgonu w
    > szpitalach. Więc nowy wątek.

    Do karty zgonu wpisuje się chorobę, na którą umarł pacjent, a nie
    wszystkie, które miał. To, ze karty zgonu nie są idealne wiadomo od
    wielu lat i COVID tu niczego nie zmienił. Wiele osób - zwłaszcza w
    podeszłym wieku - ma szereg chorób i zdaje się, ze trudno tak
    ostatecznie i dokładnie stwierdzić, która spowodowała zgon. Zwłaszcza,
    ze nie ma to jakiegoś krytycznego znaczenia. Natomiast trzeba wpisać
    jedną chorobę.

    Ważnym, by stwierdzić, czy do zgonu osoby ktoś się nie przyczynił. A czy
    zmarł na zawał, czy wylew - jakie to tak naprawdę znaczenie? Czemu
    akurat uparto się na wpisywanie COVID, to tego nie wiem. Wydaje mi się,
    że uczciwszym byłoby wprowadzenie tam dodatkowej krateczki i
    zaznaczanie, gdy pacjent był chory na COVID. Byłoby to uczciwsze po prostu.

    --
    Robert Tomasik