  • Data: 2008-11-24 19:43:32
    Temat: Re: Co to za po@#$*&^% prawo !
    Od: piotrliwszic <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 24 Lis, 20:35, "Kamil K." <n...@i...com> wrote:

    > No ale wczesniej pisales ze prokurator powinien mnie poinformowac do
    > jakiego sadu wplynal wniosek. Ja takiej informacji nie dostalem...

    tak powinien
    po tym jak śledztwo zostało zakończone Prokurator musi poinformować
    Cię o
    wniesieniu aktu oskarżenia

    Art. 334. § 1. Z aktem oskarżenia przesyła się sądowi akta
    postępowania przygotowawczego wraz z załącznikami, a także po jednym
    odpisie aktu oskarżenia dla każdego oskarżonego.

    § 2. (256) O przesłaniu aktu oskarżenia do sądu oraz o treści
    przepisów art. 335 i 387 oskarżyciel publiczny zawiadamia oskarżonego
    i ujawnionego pokrzywdzonego, a także osobę lub instytucję, która
    złożyła zawiadomienie o przestępstwie. Pokrzywdzonego należy pouczyć o
    uprawnieniach związanych z dochodzeniem roszczeń majątkowych, a w
    razie potrzeby także o prawie do zgłoszenia oświadczenia o działaniu w
    charakterze oskarżyciela posiłkowego.