  • Data: 2007-04-12 18:49:30
    Temat: Re: Co się do diabła dzieje z tym prawem i jego procedurami?
    Od: Bungo <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Castillon napisał(a):
    > Jakis czas temu zadawałem na grupie pytanie o zasadność działań Strazy
    > Miejskiej, która zajmowała się fotografowaniem kierowców przekraczających
    > prędkość i zgodnie z ówczesną praktyką kierowaniem tych spraw do Sądów
    > Grodzkich. Otrzymałem od jednego z respondentów wyczerpującą, bardzo
    > precyzyjną odpowiedź, jej treść podzielił też i sam Sąd Grodzki, umarzając w
    > marcu br roku postępowanie na podstawie art. 5 par.1 pkt 9 k.p.s.w. Okazało
    > się wszakże, że to nie koniec balu. Oto bowiem w kwietniu br. dostaję
    > kolejne pismo ze Straży Miejskiej, ostemplowane dodatkowo przez Komendę
> [...]

    przede wszystkim zachowac spokoj :-)
    poza tym przyjac (spokojnie) do wiadomosci, ze glupota nie zna granic
    ni kordonow...

    na wezwaniu powinienes miec informacje w jakiej sprawie jestes
    wzywany. Jesli wzywaja Cie w charakterze swiadka, zebys zeznawal
    przeciwko sobie, to spokojnie mozesz odmowic jakichkolwiek zeznan.
    Jeszcze nie ma powszechnego obowiazku samooskarzania (za wyjatkiem
    ustawy lustracyjnej).

    Jesli wzywaja Cie w charakterze swiadka, zebys zeznal nt. innych
    okolicznosci, np. zachowania funkcjonariuszy itp. to spokojnie zloz
    takie zeznania. Nie zeznawaj natomiast nic, co moze byc uzyte
    przeciwko Tobie.

    Jesli wyrok Sadu jest prawomocny, a wezwanie faktycznie dotyczy
    okolicznosci popelnienia przez Ciebie wykroczenia - to mozesz - tez
    spokojnie - zawiadomic prokurature o prawdopodobienstwie popelnienia
    przestepstwa przekroczenia uprawnien (art. 231 par. 1 k.k.) przez
    funkcjonariusza, ktory podpisal to wezwanie. Rzecz w tym, ze
    funkcjonariusz nie ma prawa wzywac Cie (na dodatek w charaktrze
    swiadka - samooskarzyciela) w sprawie, ktora zostala juz prawomocnie
    osadzona przez Sad. To nie jest tak, ze beda Cie sadzic tyle razy, az
    za ktoryms zostaniesz skazany...

    Swoja droga dziwie sie, ze wczesniej nie pozwolili Ci zaplacic
    mandatu, skoro sie przyznales i chciales to zrobic. Teraz mozesz
    spokojnie poczekac na rozwoj wydarzen, bowiem juz nic Ci (zgodnie z
    prawem) zrobic nie moga... Ale istnieje zawsze mozliwosc, ze zrobia
    cos niezgodnie z prawem.
    Polska jest pelna ludzi, ktorych skazano wbrew faktom lub z obraza
    prawa, bo nie umieli sie odwolac, a trafili na sedziego inaczej...

    ==>> pozdrawiam:-)
    ==>> Bungo