eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoCo robić po nieprzyjęciu mandatu? › Re: Co robić po nieprzyjęciu mandatu?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!news.nask.pl!
    news.nask.org.pl!news.unit0.net!weretis.net!feeder4.news.weretis.net!zen.net.uk
    !dedekind.zen.co.uk!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-
    a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Date: Wed, 22 Jun 2011 10:18:42 +0200
    From: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>
    User-Agent: Thunderbird 2.0.0.24 (X11/20101027)
    MIME-Version: 1.0
    Newsgroups: pl.soc.prawo,pl.misc.samochody
    Subject: Re: Co robić po nieprzyjęciu mandatu?
    References: <4e00c70c$0$2444$65785112@news.neostrada.pl>
    <4e00e084$0$2493$65785112@news.neostrada.pl>
    <4e00f9f6$0$2501$65785112@news.neostrada.pl>
    In-Reply-To: <4e00f9f6$0$2501$65785112@news.neostrada.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Message-ID: <p...@b...softax.pl>
    Lines: 43
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.18.189.42
    X-Trace: 1308765603 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 2443 83.18.189.42:45741
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:681197 pl.misc.samochody:2378379
    [ ukryj nagłówki ]

    Tomasz Pyra wrote:
    > W dniu 2011-06-21 20:18, to pisze:
    >> begin Tomasz P yra
    >>
    >>> Jak najlepiej zredagować takie pismo? "Po ludzku", czyli zwięźle i
    >>> treściwie napisać o co chodzi? Czy lepiej wysilić się na język
    >>> urzędowo-prawniczy wplatając w środku zdania pełne tytuły aktów
    >>> prawnych, numery dzienników ustaw itp. itd. - wtedy jedno zdanie lubi
    >>> być bardzo długie i obawiam się czy gdzieś po drodze nie zginie jego
    >>> sens.
    >>
    >> Nie znam się na postępowaniach mandatowych, ale znam się na ludziach,
    >> dlatego trzymałbym się najbardziej istotnego argumentu, czyli że jeśli
    >> urządzenie o dokładności +/- 3 km/h wskazało przekroczenie o 2 km/h, to
    >> nie jest możliwe stwierdzenie, czy to przekroczenie miało rzeczywiście
    >> miejsce. Napisałbym to językiem formalnym i wskazał dokładnie źródło tych
    >> +/- 3 km/h (homologacja, instrukcja urządzenia, nie wiem gdzie to jest).
    >
    > No tylko właśnie się zastanawiam, czy może strażnik wie w tej kwestii
    > coś czego ja nie wiem - że gdzieś jakiś absurd został przyklepany ustawą
    > czy czymś i w świetle prawa okaże się że dokładność nie jest istotna, bo
    > np. jest zgodna z rozporządzeniem czy coś.
    >
    >
    > Bo zastanawia mnie jedna rzecz - rozporządzenie i dane techniczne
    > producentów prawie wszystkich urządzeń pomiarowych (i ręcznych i
    > automatycznych) podaje tolerancje +-3km/h do 100km/h i 3% powyżej 100km/h.

    Ale też zwykle "rachunek" przysyłają za prędkość skorygowaną o te 3km/h w dół.
    JAk dostałem obrazek od straży z mojego miasta to tam wszystko było -- aktualny
    wynik pomiaru (z precyzcją 0.1km/h), wyszczególnienie korekty (-3km/h) i
    prędkość za którą przysyłają "rachunek".

    Sorawdź zatem, czy przysłana prędkość nie jest od razu skorygowana. Bo wtedy
    cały argument o 62/60 vs +/-3 bierze w łeb. Na szczęście pozostają inne.


    \SK

    --
    "Never underestimate the power of human stupidity" -- L. Lang
    --
    http://www.tajga.org -- (some photos from my travels)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1