    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo,pl.rec.dom
    Subject: Re: Co powinien zrobić zarząd wspólnoty?
    Date: Thu, 6 Mar 2003 10:01:41 +0100

    On Thu, 6 Mar 2003, Marcin Debowski wrote:

    >+ [...] Gotfryd Smolik news wrote:
    >+ > On Wed, 5 Mar 2003, pestifer wrote:
    >+ > Owszem. Tylko to prowadzi do "wniosku Beaty".
    >+
    >+ (..ze stoi pusty)
    >+
    >+ Niekoniecznie. Wystarczy przyjąć model właściel+lokatorzy.

    Znaczy: właściciel wynajmuje lokal 1 lokatorowi (mieszka
    tylko lokator) - liczymy razem 2 osoby ?
    No to ja rozumiem, jakaś logika w tym jest ;)

    >+ Kwestia paru prostych założeń.

    Owszem :)

    >+ > Nie o to chodzi: przyjęcie *takiego* uproszczenia prowadzi
    >+ > to *takiego* skutku (zero osób - zero kosztów). Tyle
    >+ > i tylko tyle [...]
    >+ Nawet jakby tak przyjąć to nadal statystycznie będzie to bardziej
    >+ MZ sprawiedliwe.

    Do takiego stanowiska nie wyrażałem sprzeciwu :)
    Po prostu użycie określenia "statystycznie" daje szansę na
    upchnięcie każdej opinii :) (moja jest odmienna - patrz niżej).

    [...]
    >+ Ale to jest faktycznie problem akademicki - MZ ustawodawca nie powinien
    >+ po prostu był narzucać trybu obliczeń dla środowiska o tak zróżnicowanej
    >+ ilości przypadków i czynników kształtujących koszty.

    Ustawodawca powinien przewidzieć że wspólnota *nie* podejmie
    żadnej decyzji a *jakoś* płacić wtedy trzeba.

    FYI: jestem członkiem "małej" wspólnoty; nie ma wind
    ani innych takich wynalazków "osobożernych", ogrzewamy
    "każdy sobie" itp.
    IMO nie ma *żadnej* argumentacji aby *u nas* rozliczać koszty
    "od głowy"; dajmy na to - zakup okna do klatki schodowej:
    widzisz gdzieś logikę w myśl której sąsiad z żoną i dzieckiem
    powinien zapłacić 3 razy tyle co inna sąsiadka - emerytka ??
    A może w "wielkiej" wpólnocie powinien więcej płacić
    na urzędników ? A może...
    - po prostu, IMHO *jednak* należy podzielić z grubsza koszty
    na "osobowe nierozliczalne" (winda), "nieosobowe nierozliczalne"
    (fundusz remontowy) a na resztę rozliczać licznikami (nie mylić
    z podzielnikami :]). I płacić część "od głowy", część "od
    powierzchni" a resztę "z licznika".
    Tylko mało komu się pewnie chce...

    pzdr, Gotfryd