  • Data: 2003-03-09 01:59:32
    Temat: Re: Co powinien zrobić zarząd wspólnoty?
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net> szukaj wiadomości tego autora

    In article <P...@k...p
    ortezjan.zabrze.pl>, Gotfryd Smolik news wrote:
    > On Fri, 7 Mar 2003, Marcin Debowski wrote:
    > Ale w inny sposób: mianowicie aby uświadomić skutki "dobrych
    > chęci" należy żądać żelaznej egzekucji pomysłu. Wobec
    > pomysłodawcy również, i dla kazdych warunków.
    > Zauważ co pisała Maddy - jak dla mnie proste, skuteczne
    > i *oczywiste*. Tyle, że bardzie skomplikowane niż dodawanie :>,
    > (*nieco* !) więc w kraju w którym matematyka na maturze
    > nie obowiązuje ustawodawca musiał się dostosować... ;>

    Ustawodawca mógł powiedzieć: o ile w czasie takim a takim wspólnota nie
    podejmnie takiej a takie decyzji to wtedy to a to. A tak to swoim
    bezwarunkowym zaleceniem doprowadził do tego, że de facto większość to
    postanowienie łamie co już powinno być jakimś wyznacznikiem, że coś tu
    jest nie tak.
    Będzie sobie wspólnota w której ludzie wypracują sobie rozsądny kompromis.
    Będzie funkconowała w myśl swojej uchwały przez n-lat, a potem znajdzie
    się nowy lokator któremu wyjdzie, że może zyskać 10zł miesięcznie jeśli
    wspólnota będzie się rozliczać nie na zasadzie wcześniej wypracowanego
    zdroworozsądkowego kompromisu a zgodnie z Ustawą która nie zostawia
    żadnego pola manewru.

    > Mhm. Pamiętasz że blok 500 ludzi to jedna wspólnota a domek
    > 6 lokatorów w 4 mieszkaniach to też jedna wspólnota ?
    > No to nie lepiej :]

    Są pewne uniwersalne zachowania bez względu na ilość mieszkań we
    wspolnocie i o tym mówię :)

    > No to nie ma sprawy.
    > "Problem" w tym że nie podoba ci się pomysł ustawodawcy.
    > A mi - twój... ! Próbuję sobie wyobrazić zastosowanie
    > w *swojej* wspólnocie, po prostu - logiki brak.

    Bo patrzysz wyłącznie na swoją wspólnotę czyli na przypadek szczególny, a
    ustawodawca winien myśleć bardziej perspektywicznie :)

    > Zwyczajnie: *nie podejmuje*.

    I co, przestają płacić za prąd i wywóz nieczystości? I wszystkim to
    odpowiada?

    > Zajrzyj na grupę .podatki: właśnie jest tam post z pytaniem
    > o radę. Pytają znajomi przedsiebiorców którzy zamknęli DG
    > nie dokonując remanentów, mało - pytają o remanent *początkowy*.
    > Podobno korzystali z usług biura podatkowego - jak dla mnie
    > czyste SF. A ty mi że "jak wspólnota może czegoś nie móc"...
    > Wszystko może :>

    Ale środki prawne są aby patowi przeciwdziałać. Jeśli nie
    może podjąć uchwały to trzeba się zwrócić do sądu i już.

    > Ja pytałem o okno. Jakbyś nie wiedział - to FYI: koszt

    Umknęło mi, sory. Oczywiście że nie ma zbyt wielu podstaw aby za okno 3
    osobowa rodzina miała więcej płacić, ale też okno jest małym fragmentem
    tej całej zabawy. Nie można tego rozpatrywać wybierając pojedyńcze
    elementy majątku wspólnoty.

    > śmieci/lokal *rocznie*: 82zł. Nie stwierdzono nadmiernego
    > zapychania kosza przez podejrzanych :] (może jest większe,
    > ale nie krytycznie). Średniego okna chyba wiele taniej niż

    Ja nie mówie że jest krytyczne, a właśnie że większe :) Zauważ, że
    naliczanie kosztów podług powierzchni implikuje że jest ono mniejsze :)

    > za 900zł nie kupisz ? (proporcje, proporcje - jeśli mamy
    > o porównywaniu mówić; a kosztów remontowych stosik jeszcze
    > leży i czeka na realizację !).

    No mało bym się z Tobą tu zgodził ale naszły mnie wątpliwości - a ile się
    tych okien wymienia w ciagu roku i dlaczego nie idzie to z funduszu
    remontowego, który powinien był być zbierany równolegle do postępującego
    zużycia z odpowiednim zapasem? Jeśli zaś argumentem w tym miejscu miałoby
    być że niektóre chałupy są zniszczone, to kupując w takim miejscu
    mieszkanie, płacisz za zakup proporcjonalnie mniej. To tak jak kupić
    taniej starszy samochód w którym się potem co chwila coś psuje.

    > CZEGO ZUŻYWAJĄ ??
    > FYI: żarówki mamy energooszczędne, osobiście odradzałem
    > sąsiadom technologię wyłączania ich 40 razy dziennie...

    Tj pali się na okrągło? I w ilu wspólnotach tak jest? Bo jeśli jest jednak
    wyłącznik czasowy to chyba jest dość wyrazna zależnosć pomiędzy ilościa
    naciśnięć a przewijających się ludzi?

    > A "prądu wspólnego" tośmy na opalanie futryn w drzwiach
    > zużyli pewnie więcej niż roczny przydział na klatkę :>

    To powinno iść z funduszu remontowego :)

    > Mhm... Nie stwierdzono. Przynajmniej drastycznych różnic
    > np. z moją skromną osobą (przyczyniającą się do podrapania
    > lamperii rowerem :<, ale coś się wymyśli :)).

    O widzisz! A jakbyś miał czwórkę synów z rowerami? :)

    > No to mamy punkty zgodne :)

    Och, mamy sporo :) Problem w tym że powyższe jest na ogół niezgodne z
    Ustawą.

    > "Wyższa konieczność".

    e-e

    > Owszem - jest.
    >
    > Średnio. Znaczy druga skrajność jest również "średnio".
    > Miejscami bardziej ;), miejscami mniej...

    ogólnie mniej :)

    --
    Marcin