    From: "Axel_" <a...@p...NO.com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo,pl.rec.dom
    Subject: Re: Co powinien zrobić zarząd wspólnoty?
    Date: Thu, 6 Mar 2003 09:06:22 +0100

    "pestifer" <p...@p...fm> wrote in message
    news:b45t4n$8aj$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > wyobraz sobie rzeczywiste koszty w nastepujacy sposob:
    > nie ma czynszu, sa rozne automaty:
    > -za przejscie czescia wspolna do mieszkania kazdy przechodzacy wrzuca
    monete
    > (na sprzatanie)

    A jesli prowadzi rower albo wozek, to co? przeciez brudzi bardziej...

    > -za zapalenie swiatla na klatce schodowej kazdy zapalajacy wrzuca monete
    (na
    > prad)
    > -za kazde przejscie czescia wspolna przechodzacy wrzuca monete (na
    > ogrzewanie)
    > -za wstawienie wozka, roweru do wozkowni wstawiajacy wrzuca monete (np na
    > administracje)
    > -za wejscie do budynku kazdy wchodzacy wrzuca monete (na utrzymanie
    > otoczenia i ubezpieczenie OC)

    Ciekawe co ma wspolnego wejscie do budynku (zwlaszcza mieszkajacych tam
    osob) z ubezpieczeniem OC????

    > -za wywieszenie prania w suszarni kazdy wywieszajacy wrzuca monete (na
    > cokolwiek)
    > itd itp
    > uczciwie czy nie?

    Sprobuj cos takiego wprowadzic w zycie i ciekawe, czy ktokolwiek bedzie
    chcial mieszkac w tym budynku.

    A co z: oswietleniem "stalym" budynku (podswietlenie numeru, oswietlenie
    przy klatkach schodowych itp), ubezpieczeniem budynku - tzw. "murow"

    > i jak sie ma do wielkosci zajmowanego lokalu?

    Zorganizuj zespol, ktory bedzie sprawdzal, ile mieszka osob w lokalu, czy
    przebywaja na stale czy czasami, czy maja male dzieci (przeciez wiecej
    brudza!) i policz ile to "liczenie" bedzie kosztowac. A ja (mimo, ze mam
    raczej duze mieszkanie) wole "doplacac" do tych mniejszych a i tak miec
    jeden z najnizszych (realnych) czynszow (tzn. oplat eksploatacyjnych) w
    Warszawie...

    Axel