    From: "Chopek" <w...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo,pl.rec.dom
    Subject: Re: Co powinien zrobić zarząd wspólnoty?
    Date: Mon, 3 Mar 2003 09:50:02 +0100

    "Łukasz" pyta:
    > Tak obiektywnie na to patrząc, uważasz że to uczciwe?

    Ja uważam, że tak.
    Przeczytałem cały wątek i z mojej strony mogę dodać, że nie ma idealnego
    rozwiązania.
    W mojej wspólnocie, koszty utrzymania ponoszone są wg. udziałów (sprzątanie,
    światło na klatce)
    Nie uważam, że jest to sprawidliwe bo ja mając mieszkanie 78m2 (2 osoby)
    płacę więcej, niż sąsiedzi 68m2 (4 osoby i pies) Kto bardziej nadepcze i
    błota naniesie? Ja czy oni? Po kim trzeba bardziej sprzątać?
    Popatrzmy na to z innej strony. Mieszkający na ostatnim piętrze brudzą na
    wszystkich piętrach. Ludzie z parteru tylko na parterze. Dlaczego więc mają
    płacić tyle co ci pierwsi. Nie mówię już o tym, że mają z tego powodu
    największy syf, który wnoszą do domu.
    Śmieci rozliczamy według ilości osób mieszkających w lokalu. I to jak
    najbardzij jest ok. Jednak są tacy, którzy uważają, że za 6-cio miesięczne
    dziecko nie powinni płacić. Jak ich zapytano, czy to ich sterty pampersów
    można znaleźć w koszu to się uspokoili.
    Inny przykład. Parking. Mam jedno auto. Sąsiedzi (48m2) mają 3 auta a ja
    płacę więcej niż oni. Można zaryzykować stwierdzenie, że stoją na mojej
    części więc powinni mi za to płacić!! Czy wg. ciebie powinienem im wystawić
    rachunek?
    Stawiamy ławkę przed domem. Ja daję na nią 7% ceny a sąsiad 3%. Czy w takim
    razie mam siadać tylko na 7% długości ławki? Czy sąsiad mając 2 razy szerszy
    zadek jest wogóle w satnie usiąść na swoich 3%? Nie! Moje pytanie. Dlaczego
    mam płacić więcej za ławkę jeśli i tak wszyscy będą na niej siadać całą
    dupą? Bo mam większe mieszkanie? Czy można z tego wnioskować, że większe
    mieszkanie=bogatszy właściciel a za tem, jeśli stać mnie na większe
    mieszkanie to mam jeszcze innym ławkę przed domem zafundować? Guzik prawda.
    Bo sąsiad ma 3 samochody i gdyby je sprzedał to stać go by było na dwa moje
    mieszkania.

    Przykłady można by mnożyć.

    Moje zdanie?
    Na fundusz remontowy powinno wpłacać się wg udziałów. I to nie powinno
    budzić wątpliwości.
    Jeśli ktoś umieści reklamę na budynku, to przychód powinien też być
    podzielony wg. udziałów.
    Resztę dzielimy na ilość osób/samochodów/psów.

    Pozdrawiam, Chopek.